is er iemand die mij kan helpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

is er iemand die mij kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:52

ik weet niet of het hier thuis hoort...

ik heb een 2,5 jarige merrie. ik wil haar nu gaan leren aan de lange lijnen te lopen, maar het lukt niet. ik doe het samen met mijn verzorgster. zij er achter, ik er voor. maar het lukt niet! is er ieman die zin heeft om een keer langs te komen om te helpen? ik heb ook al gekeken voor het laten beleren, maar niemand wil zonder bit doen! en ik wil niet met bit...!

het gaat om dit paardje:

Afbeelding

tamary

Re: is er iemand die mij kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:02

Eerst je basis goed voor elkaar hebben, dus wandelen en stemhulpen terwijl je naast haar hoofd loopt. Daarna pas rustig aan wat naar achteren gaan.

Wanneer wil je haar trouwens laten beleren? Dier is nu nog erg jong, iets wat trouwens ook de reden kan zijn waarom het aan de lange lijnen werken nu nog niet gaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 20:08

ik wil het ook maar 1 keer per week doen hoor. dacht dat ik nu wel kon beginnen...

en ze loopt netjes mee enzo hoor.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:24

Ook als je een ander tempo aanneemt, dus harder of zachter gaan lopen, blijft ze in 1 positie t.o.v. jouw lopen en past ze dan haar passen aan? En als ze schrikt wat doet ze dan?
Kan je haar ook van beide kanten leiden?

Hou je er ook rekening mee dat een jong dier gewoon zich niet zo lang kan concentreren? 10min. oefenen is zat, wandelen kan wel langer. Bij 1 keer per week loop je het risico dat je elke keer opnieuw kan beginnen, zeker als ze er nog niks van snapt als je stopt. Probeer 2x per week en verdeeld over de week een beetje te oefenen.

Ga anders eerst met grondwerk aan de slag, zodat ze ook leert voorwaarts te gaan als jij op een andere plaats staat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 23:26

kan ze wel al... ik doe eigenlijk iedere dag wel grondwerk met haar gewoon paar minuutjes los in de wei... en dan lkkr borstelen of knuffelen...