Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Casandra schreef:ik had hetzelfde probleem met mijn paard heb toen een paar keer een longeercirkel in de bak gemaakt met hindernispalen en longeertouwen en sinds dien komt ze niet meer naar me toe.
Je longeerlijn heeft dan de juiste druk en in samenwerking met je zweep vorm je een soort driehoek. Op deze manier heb je het meeste contact, waardoor ook het meeste te vertellen. zevenster schreef:Het grootste probleem is, dat het paard nog geen idee heeft wat je van hem wil. Zolang het makkelijk gaat zal deze dan ook geen weerstand bieden, maar als het moeilijker wordt wel. Ook dan zul je met rust en geduld, maar ook duidelijkheid en consequent handelen, je paard duidelijk moeten maken wat hij moet doen. Misschien heb je iemand in je omgeving die er veel ervaring in heeft en dat diegene je kan helpen.
Maar ik ga het gewoon proberen met korte longeerlijn, kleine rondjes. En in ieder geval blijven proberen. Bedankt voor de tips in ieder geval!! marlies87 schreef:Ik rij al 5 jaar paarden in dus ervaring genoeg, maar had dit nog nooit meegemaakt.. En in ieder geval blijven proberen. Bedankt voor de tips in ieder geval!!
Het kan wel zijn dat je al 5 jaar paarden inrijdt en daar dus veel ervaring mee hebt. Maar je zegt ook dat je dit nog nooit hebt meegemaakt. Dat houdt in dat je met dit geval dus GEEN ervaring hebt. Waarom dan toch zo eigenwijs zijn om zelf gewoon 'te blijven proberen'(ik lees: aanmodderen)?