STERK met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

STERK met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 09:53

Mn paardje die nog vrij onervaren is met goed longeren trekt ontzettend aan het halster ,zo erg dat ie me meesleurt! aan het hoofdstel lijkt me geen optie omdat hij dan zo aan zn mond trekt en hij negatieve ervaring met het bit krijgt.

zijn er hulpmiddelen zodat hij minder kan trekken? of zijn er andere tips?

volbloed6

Re: STERK met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:54

zet hem aan de dubbele longe

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:00

dubbel longe is een goede optie maar zorg er ook voor dat de cirkel afgezet is dan krijgt je paard geen kans om je me te sleuren

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 10:00

volbloed6 schreef:
zet hem aan de dubbele longe

dan kan ie toch ook gaan trekken Knipoog

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:34

daarom moet je een ring uitzetten en als je je buitenlonge er goed bijhoud trekt hij niet hoor en misschien sta je wel te ver naar achteren en kun je wat meer ter hoogte van de middenhand gaan staan dat is niet voor niets

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:06

jha zijn er nog tips want je kan lachen of niet maar mijn mini shetlander trekt ook en dan zeggen mensen laat mij eens maar die worden ook mee gesleurd dus het ligt niet aan de sterkte van het beestjee...maar mischien wel bij jou..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:46

ukje_nelly schreef:
jha zijn er nog tips want je kan lachen of niet maar mijn mini shetlander trekt ook en dan zeggen mensen laat mij eens maar die worden ook mee gesleurd dus het ligt niet aan de sterkte van het beestjee...maar mischien wel bij jou..

kan me dit bijna niet voorstellen en zou graag deze uitdaging aan gaan maar dat vroeg je hier niet.
Overigens heb ik dit in het verleden ook wel eens met een merrie van 1.60 gehad en sinds me dat overkomen is ben ik wat gehaaider geworden.
Ik probeer nu meer de omgeving te gebruiken (afzetting) en dat scheelt de helft

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:31

doe een kaptoom om, dan zit je niet in zijn mond en ben je veel sterker. ik gebruik hem altijd bij mijn paard omdat ik ook niet over een longeerring beschik en hij anders gewoon de hele bak rond gaat rennen. Ik heb hem wel aan een bit gelongeerd eerst maar dat resulteerde dus in kapotte mondhoeken want hij trok daar dwars doorheen. met een kaptoom wil hij nog wel eens sterk worden maar dat is dan echt maar heel eventjes.
Verder is het heel belangrijk dat jij een goede houding aanneemt en op de juiste wijze longeert. Dus op de goede plek staan, en goede aanwijzingen geven met de zweep en met je stem. en als hij braaf is heel veel belonen!

lianne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:54

Veel oefenen, en haal er een instructrice bij. anders een volwassene met een harde hand.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:07

Stukje bak afzetten als je geen longeerring hebt en een kaptoom is een goed oplossing. Als ze zo aan het halster gaan lopen trekken dan kan het of een keer breken of zo scheef trekken dat die ringen aan de zijkant van het halster in zn oog gaan prikken (heb ervaring met een sterk paard Knipoog Bij mij hielp begrenzen door een afzetting het beste, dan kan ie niet gaan rennen en hoef jij er niet achter aan te skien.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:33

DAt van die mini komt mij bekend voor als ze willen krijgen ze je echt wel mee!! gewoon proberen aan te zien komen welke momenten je pony kiest om te trekken en hem vlak voor die momenten attent makken op jou, klein rukje ( als je met halster longeert) om het op lettender te maken..