Wig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindsyImmie

Wig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 13:26

Hallo allemaal!

Ja ja, het onderwerp wig zal hier wel niet zo vaak aangesneden worden, aangezien de meeste hier zonder ijzers rijden en dus geen wiggen hebben.

Image heeft een wig onder een van haar hoeven aangezien haar verzenen te laag hingen en de stand van haar been naar achter gekandeld is zeg maar.

Nu weten we dat een wig helemaal niet goed is, maar... wie weet een betere oplossing?

Image is een KWPN-er met hoeven die snel scheuren of brokkelen... ze loopt nu beter dan ze jaren heeft gedaan.

Toch ben ik op zoek naar alternatieven en om dan zo ook te kunnen vergelijken wat beter is voor haar.

Ik heb de website van hoofcare als gelezen, weet iemand nog meer websites waar dit besproken wordt?

Dit topic heb ik ook al in de 'engelse' hoek staan zeg maar, maar ik ben uiteraard zeer geïnteresseerd in de natural "oplossingen", aangezien ik het eigenlijk allemaal zo natuurlijk mogelijk zou willen houden (ze staat op ijzers omdat het mijn paard niet is en de eigenaaresse maakt hierover de beslissingen).

Alvast bedankt!

Antheman

Re: Wig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:07

De NB oplossing is die wig eronder uit halen.

Wedgwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:40

de wig eronder uithalen denk ik is dan het meest voor de hand liggend Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:36

de wig en de ijzers eronderuit laten halen door een NB-er met verstand van zaken, paard laten bekappen met grote regelmaat, het zelf leren bijhouden en misschien het paard wel met rust laten (niet berijden) tot de hoeven "genezen" zijn en, afhankelijk van hoe het eruit ziet, kan dat wel eens een poosje duren

Met "met grote regelmaat"bekappen, bedoel ik niet eens in de 6 tot 8 weken, maar eens in de 3 weken door een natuurlijk bekapper

WaratjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:58

Doe eerst eens een paar foto's voordat je nog meer kort-door-de-bocht "adviezen" krijgt. Eerst zien waar het over gaat, dan misschien advies geven lijkt mij een voor de hand liggende volgorde.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:34

Waratje schreef:
Doe eerst eens een paar foto's voordat je nog meer kort-door-de-bocht "adviezen" krijgt. Eerst zien waar het over gaat, dan misschien advies geven lijkt mij een voor de hand liggende volgorde.

Uiteraard is het kort door de bocht als je zegt dat NB de wig eronderuit haalt.
NB staat immers voor blootvoets. Geen ijzers, geen fratsen, geen wiggen. Er komt hooguit een padding in de hoefschoen. Verder de weg van de geleidelijkheid. Langzaam die hoef laten groeien en langzaam corrigeren.

Het is aan de eigenaar om te kiezen welke methode er gebruikt wordt. Dat hoeft geen NB te zijn.