http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... &sid=31277
Heel interessant over Monty Roberts met Dador.
Misgien dat het er al ergens staat, kom ook net kijken bij Bokt...

Maar voor degene die het nog niet gezien hebben... erg mooi!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikke schreef:Na, fijn. Voor zover ik nog ergens een flintertje interesse in hem had, dan ben ik nu dus ECHT genezen. Ik was na vijf minuten rukken aan de longeerlijn helemaal klaar met hem..............
sanne83 schreef:ikke schreef:Na, fijn. Voor zover ik nog ergens een flintertje interesse in hem had, dan ben ik nu dus ECHT genezen. Ik was na vijf minuten rukken aan de longeerlijn helemaal klaar met hem..............
je haalt me de woorden uit de mond![]()
ik heb nog wel het hele filmpje afgekeken, maar wat hier nou precies nh aan was is me eigenlijk een beetje ontgaan...
Roane schreef:
Misschien moet je er eens in verdiepen voordat je een mening klaar hebt? En luisteren naar wat hij zegt?
sanne83 schreef:Roane schreef:
Misschien moet je er eens in verdiepen voordat je een mening klaar hebt? En luisteren naar wat hij zegt?ik heb alles gehoord, ben het er gewoon niet mee eens. Vond het filmpje niet paardvriendelijk, vond het paard (net als promptertje) iets heel anders uitstralen dan wat robbert vertelt, voor iemand die zoveel ervaring heeft, heeft hij best weinig "pijlen op z'n boog". Ik vind robbert vrij traditioneel als je het vergelijkt met andere top-nhers.
Roane schreef:
Misschien moet je er eens in verdiepen voordat je een mening klaar hebt? En luisteren naar wat hij zegt?
hns schreef:Roane schreef:
Ik heb bij de film me soms echt in een deuk gelachen over wat hij zei!!
`He wants to charge on me´ terwijl het paard helemaal met iets anders bezig is.
´They fed him to much´ Ja tuurlijk het paard is overduidelijk gespannen en de meeste paarden beginnen zich dan te ontlasten.
´No exhaustion´ zorg er eerst voor dat dat paard rustig is dan heb je werkelijk geen exhaustion.
sanne83 schreef:ben heel benieuwd wie van de andere bekende nh-ers je ook niveau brandhoutvind, en wie je wel de moeite waard vind. Kan ik me de moeite weer besparen om ergens te gaan kijken
callippo schreef:@tinkerloos: ik weet niet wat jij dan onder rukken aan de lijn verstaat. Maar ik heb toch regelmatig gezien dat het paard zijn hoofd stil had, terwijl Monty met strakke lijn zijn handen bewoog... Zoals wanneer het paard hinnikt, met zijn hoofd omhoog, dan geeft Monty echt wel een flinke ruk hoor.
promptertje schreef:Hoe kan ik nou oordelen over een filmpje dat hiet niet vertoont word?callippo schreef:@tinkerloos: ik weet niet wat jij dan onder rukken aan de lijn verstaat. Maar ik heb toch regelmatig gezien dat het paard zijn hoofd stil had, terwijl Monty met strakke lijn zijn handen bewoog... Zoals wanneer het paard hinnikt, met zijn hoofd omhoog, dan geeft Monty echt wel een flinke ruk hoor.
Exact wat ik heb gezien, op het filmpje van de complete training van Dador, dus niet op het Een-Vandaag filmpje. Flinke rukken, elke keer als het paard hinnikt. Erg onaangenaam om te zien, en zeker met dat dually halter om.