Is boomloos rijden fijn? Want de eigenaaresse van mijn verzorgpony heeft een proefzadel aangevraagd. Ik zou wel eens willen weten of het fijn is. Owja en een bitloos hoofdstel. Is dat fijn om mee te werke?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Is boomloos rijden fijn? Want de eigenaaresse van mijn verzorgpony heeft een proefzadel aangevraagd. Ik zou wel eens willen weten of het fijn is. Owja en een bitloos hoofdstel. Is dat fijn om mee te werke?
) en die bevalt super!Lenneke_ schreef:Ik ben weer terug naar een boomloos zadel omdat boomloos minder geschikt was voor ons (met de nadruk op 'voor ons')
Bitloos bevalt me super. Anouar loopt heerlijk en is nooit meer drammerig. Toen we nog met bit reden wilde hij buiten soms wel eens wat harder dan ik wilde. Als ik hem dan terug probeerde te nemen door druk te geven op het bit leverde dat alleen maar spanning op. Zonder bit is dit helemaal over

Meisje21 schreef:Ik rij zelf bitloos met het hoofdstel van de ruitersportshop(.com) en die bevalt super!
Reed er zo mee weg!
ik heb ook een testzadel aangevraagd, daar kan ik dus nog niet over oordelen, maar ik ben wél heel erg benieuwd!
Boomloos weet ik nog niet, heb een boomloos zadel besteld maar die is nog onderweg. 
De stap van met boom rijden naar boomloos rijden heeft voor mij toch wel wat moeite gekocht. Maar boomloos rijden was voor de pony eigenlijk de enige oplossing.
ook voor lekkere losse ritjes in de bak zonder bit
dus echt tevreden met alles
. hoewel ik ook nog steeds wel met boomzadel rijdt op me andere paardj. en zonder bit bevalt me ook prima, mij paardj lijkt dr alleen maar betr op te reageren, dan met bit.

en ik denk dat ik daarna wel de overstap maak naar boomloos, heb er zoveel positieve reacties over gehoord!
(langzaam aan omdat een bosal toch anders werkt dan een touwhalster, en ik dat nog moet leren.. in het begin rijd ik dus alleen met bosal onder begeleiding van mijn instructrice...)
. hebben jullie nog goeie tips want ik wil niet iedere keer zo scherp moeten 'trekken' omdat hij buiten minder goed op mijn been reageert.