welke spullen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

welke spullen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 21:42

hoi
Graag wil ik weten welke spullen jullie al eerste hebben aangeschaft toen jullie met NH begonnen.
Zelf heb ik al een aantal boeken over grondwerk (Inge Teblick) en VD gekocht en een touwhalster Tong uitsteken
Volgend jaar wil ik met mijn dan 3jarige ruin graag NH-rijden.
Hoe hebben jullie die aangepakt; wat schaf je aan en waar komt het vandaan?(bv Parelli-spullen)
Welke ervaringen, tips etc hebben jullie alvast voor mij zodat ik er goed over kan nadenken en alvast kan rondneuzen voor volgend jaar?
Alvast bedankt!
Groetjes anika

Girlgamer

Re: welke spullen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:44

Ik heb vorige week een touwhalster en een leadrope gekocht. Ik heb ze in Belgie gekocht, maar das een beetje ver voor jou.

Je kan spullen online kopen op www.equiplay.nl

Ervaring heb ik nog niet zoveel want ik ben vorige week pas begonnen Haha!.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:41

equiplay is een goedkope basis om mee te starten. De dvd schijnt ook heel aardig te zijn.

Verder kan je tegenwoordig ook aan 2e hands parelli pakketten komen, maar het boek van Inge Teblick is ook heel goed.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:46

Je bent me net voor Zachtblauw, wilde ook al www.equiplay.nl aandragen. Daar komen al mijn tools vandaan, en prima kwaliteit want na anderhalf jaar intensief gebruik voldoet alles nog steeds prima, dus kwaliteit en prijstechnisch kan ik je die site aanraden.

edit> zie dat de directe link het momenteel niet doet, maar deze wel : http://137.224.239.40/EquiPlay/

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:49

ik hoor heel veer over NH maar wat is het precies?Is waarschijnlijk een hele domme vraag, maar anders weet ik het nooit Bloos

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:51

Arabesk schreef:
equiplay is een goedkope basis om mee te starten. De dvd schijnt ook heel aardig te zijn.

Verder kan je tegenwoordig ook aan 2e hands parelli pakketten komen, maar het boek van Inge Teblick is ook heel goed.

hihi nou goedkope basis, je kan er heel ver mee komen hoor gezien de staat van dienst na ruim anderhalf jaar dagelijks gebruik Clown
Maar zonder dollen, Parelli materiaal is leuk als je van merken houdt, maar interesseert je het labeltje niet dan is dit een gelijkwaardige vervanging hoor, tenminste dat is mijn mening.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:53

ow wacht ik weet het al!Ik zag het op de site staan!sorry Bloos

anniee

en verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:30

Hoi,
Bedankt voor de link.
Tja hier houdt mijn vraag helaas niet mee op: (heb al wel NH spullen zoals halster en leadrope)
maar hoe ga je nu aan het werk? Het Parelliprogramma heeft mijn interesse wel gewekt maar hoe ga je hier mee aan de slag? Waar koop je de spullen (wat heb je uberhaubt nodig aan dvd's, boeken o.i.d)? Zelf ben ik bezig geweest met grondwerk aan de hand van Grondwerk van Inge Teblick en vind dit een goed boek wat erg duidelijk is en vele handvatten reikt ook als het niet goed gaat.
Zijn er vergelijkbare methodes, boeken dvd's of die juist net even een andere aanpak hanteren of andere dingen belichten? Wederom bedankt!
Groetjes anika

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:07

Kleren maken de man???
Het is verstandiger te investeren in les van mensen die ECHT snappen waar het over gaat. Dan kom je ook snel genoeg tot de ontdekking dat spullen relatief zijn.
Afhankelijk van waar in Groningen je woont, weet ik wel iemand in die hoek.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:36

zoals les nemen van Pat bijvoorbeeld, via een thuisstudie pakket? Knipoog

De pakketten kun je alleen bestellen via www.parelli.nl (linkt door naar nieuwe site, weet link niet uit mn hoofd)

Uiteindelijk leer je ook een heleboel door bij verschillende mensen mee te kijken, les te nemen van diverse instructeurs, te discussieren met andere mensen etc.

(kijk ook even in mijn onderschrift, voor een leuke en goedkope manier om te starten met NH)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:03

ik ben begonnen met de boeken van monty roberts te lezen, die maakten me nieuwsgierig, niet dat ze me het nh hebben geleerd maar wel geleerd om te willen leren. toen ben ik boeken idd van inge teblinck enz gaan lezen, en toen kwam ik parelli tegen, heb een les van Eveliene (Callippo op bokt) gehad, toen naar een toernooi gegaan, ondertussen een leadrope en touwhalster besteld en daarna level 1 pakket aangeschaft en toen begonnen (had als carrotstick een heel stevig anti-zwabberig Knipoog zweepje, en aangezien me pony niet zo groot en erg gevoelig is was dat niet zo ontzettend vreselijk als start. en na een maandje ofz kreeg ik een cadeautje, namelijk een carrotstick. level 1 afgewerkt, toen oude level 2 geleend, daarna nieuwe level 2 gekocht en een 22ft line van parelli en klaar is kees, daar zijn we nu

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:27

Ik ben ooit in aanraking gekomen met Parelli op de Equitana in 1995, sprakeloos staan kijken wat ie allemaal van paarden gedaan kreeg, besmet met het NH virus en toen het boek gekocht en mezelf een slag in de rondte gelezen. Snapte er niks van, al die moeilijke termen Lachen

Vervolgens kwam Pat zelf naar NL (Wanroij om precies te zijn, jaartal weet ik niet meer) en ben daar uiteraard naartoe geweest, vreselijk gelachen en veel geleerd.

Toch maar een cursus als toeschouwer gaan beleven, toen zelf met paard 3 x op cursus geweest bij Birger Gieseke. Spullen gekocht bij Parelli zelf toen het nog betaalbaar was Lachen
Heel veel gelezen via de USA site van Parelli en stapels boeken gekocht.

Ervaring opgedaan met diverse NH clinics en gekeken naar andere grootheden
Intussen een aardige collectie video's en DVD's opgebouwd van diverse NH-goeroe's en nu ben ik mezelf aan het bekwamen in trailer laden.
Ook ben ik ook me gaan verdiepen in de methode's van Monty Roberts en Klaus Hempfling en die snap ik nu beter sinds ik snap waar het bij NH om gaat. Klaus kan nogal zweverig zijn maar zn lichaamstaal spreekt boekdelen! Lachen

Kortom, alles lezen wat je te pakken kan krijgen, veel kijken en leren van anderen en dan wordt je vanzelf wijzer. Mijn ervaring is dat ik nu steeds meer meer meer wil weten Knipoog want ik ben nog lang niet uitgeleerd!