Hoi Bokkers,
ik heb een vraagje voor jullie, ik heb net een pony merrie van 3,5 jaar waar nauwelijks iets mee gedaan is. Ik probeer ook de parelli methode toe te passen en de Join up gaat wel goed. Bij mij is ze ook heel braaf maar wanneer mijn dochtertje van 6 in de buurt komt moet ik ze toch in de gaten houden, ze valt ze echt aan als ze de kans ertoe krijgt. Hoe kan ik dit oplossen op een vriendelijke manier? Het is voornamelijk als ze los staat in de weide bij nog twee pony's, en ze ziet kans om tussen mij en de dochter in te geraken dan valt ze ze echt aan gaat haar proberen te bijten en te slaan. Dit wil ik uiteraard niet, en als ik dat niet gecorigeerd krijg moet ik maatregelen nemen het is nml wel de bedoeling dat zij er straks mee kan handelen en rijden.
Wanneer we met de pony bezig zijn met een zadel erop dan mag zij wel opstappen en doet ze niet vervelend maar dan hebben wij haar uiteraard nog steeds vast ze moet nog alles leren. Maar longeren met zadel gaat goed ook de eerste maal opzadelen ging zonder problemen. Weet er iemand van jullie hier misschien hoe ik dit probleem het beste aanpak?
Alvast bedankt.