De waarheid over paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindske

De waarheid over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 11:40

Hey,

Wat vinden jullie van dit boek. Ik heb zelf ook al veel van nh gelezen (perelli, monty ben ik het niet altijd mee eens, grondwerk ,....) maar bijna in alle boeken vind je toch veel dezelfde dingen terug want vinden jullie?

Meestal komt het op de zelfde dingen terug en dat is vooral conditionering in de africhting of zijn er mensen die dit totaal niet zo vinden.

Of weten jullie boeken waar jullie echt van zeggen dat is het?

morelia

Re: De waarheid over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:09

Nee, ik heb de paardenbijbel nog niet gevonden Knipoog Ik pik zo overal mijn eigen dingetjes uit. Ik denk niet dat er maar 1 manier bestaat. Het ene werkt voor de ene combinatie beter dan het andere. Wel blijf ik lezen en mijzelf bijscholen en soms veranderen mijn inzichten weleens.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:12

Ik vind dat er erg goede dingen in dat boek staan. Een "bijbel" heb ik ook niet, veel lezen en overal wat uit meenemen. Wat ik wel ook een erg goede vind is de Aard van het Paard.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:35

uiteindelijk is de basis voor africhting van paarden bij allemaal hetzelfde (of toch ongeveer) en dat komt bij allemaal op een andere manier toch steeds weer terug, dus ik denk dat je als je dat snapt zelf ook wel logisch kunt bedenken hoe je nu verder moet...

zo doe ik het toch... als je snapt wat een paard is en hoe dat denkt, leeft en hoe het fysiek gebouwd is, kan je zelf wel snappen wat werkt en wat niet en waarom wel of niet...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:36

Even verder zoeken dan. Als je goed zoekt, dan vindt je Ruiters en Rechters van Ernest van Loon. Die mag eigenlijk in geen enkele boekenkast ontbreken. Dat is (zijn) de bijbel waar alle anderen ondergeschikt aan zijn.