Wat kost een renzadeltje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Wat kost een renzadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 19:45

Ik heb mijn oog laten vallen op een heel erg mooi renzadeltje. Niet omdat ik de rensport beoefen, maar omdat ik wel vaak race met mijn paardjes. Aub geen opmerkingen waarom ik ign een renzadel wil, dat is mijn vraag niet.
Maar nu heb ik 2 gezien. Een gebruikte en een nieuwe. De gebruikte sluit goed aan op een volbloed zeggen ze (nu heb ik geen volbloed, dus niet op mij van toepassing). De zadeltjes hebben beide een boom en zijn 17/18 inch. Ze zien er nog goed uit, de gebruikte heeft een kapot stukje op de bovenkant.
De oudere is 20 euro goedkoper dan de nieuwe.
Nou ben ik helemaal niet thuis in de renzadelwereld, dus hoeveel kost een nieuw renzadeltje nou? En past zoiets ook op een kwpn E-pony met redelijke schoft, of op een smal nrps paardje, of op een dravertje? Het maakt me namelijk niet heel veel uit voor welke het wordt, maar waarschijnlijk de kwpn.

Wie kan me helpen ?

SaintAissa

Re: Wat kost een renzadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:33

Ligt eraan over wat voor renzadel je het hebt.
Bedoel je een trainingszadel of een koerszadel?
Ze komen gemiddeld rond de 300 euro kaal.

Natuurlijk zijn deze zadels gemaakt voor volbloeds. Ik vind het ook maar erg vreemd dat je een renzadel op een niet-koerspaard wil leggen. Ik zie het voordeel niet, zowel voor jou als voor je paard.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:22

hi rupsje...het is een beetje moeilijk te beoordelen zonder dat je een foto laat zien! mss kan je er een plaatsen. en wat moet je er voor betalen? ik kan je een nieuwe leveren voor 180 euro, dan heb je een trainingszadel van leer. en wat zoiets tweedehands moet kosten...tja dan moet ik toch echt iets meer informatie hebben. groetjes

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:06

ik zou t niet weten..volgens mij verschillen de prijzen nogal..

nahalnatseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 07:53

weet iemand waar deze zadels verkocht worden
ik zoek nml voor een buurmeisje zo´n zadel omdat ze een koerspaardje heeft gekocht en die wil gaan trainen
bedankt

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:18

Ik heb wel een trainingszadeltje te koop.
Mag weg voor 100,00 euro incl. beugelriemen en beugels
foto's kan ik per mail wel versturen als je er belang bij hebt pb me maar.