storm op komst..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keetieee

storm op komst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 16:28

Ik zag net dat het vanacht gaat stormen..en nu staat mijn paardje 24/7 buiten..en dat gaat super..maar soms heb ik zoals met deze weersvoorspelling..aahh mijn arme knollie Boos!..maar ga ik kijken..dan staat ze met haar kont richting wind en regen te slapen..
Hebben jullie dit ook?? dat van aaah...zit meer in ons koppie ..dan onze knollen er last van hebben..

Antheman

Re: storm op komst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:56

keetieee schreef:
Ik zag net dat het vanacht gaat stormen..en nu staat mijn paardje 24/7 buiten..en dat gaat super..maar soms heb ik zoals met deze weersvoorspelling..aahh mijn arme knollie Boos!..maar ga ik kijken..dan staat ze met haar kont richting wind en regen te slapen..
Hebben jullie dit ook?? dat van aaah...zit meer in ons koppie ..dan onze knollen er last van hebben..

Meid, ik slaap al jaren slecht als het buiten hondeweer is. En maar denken dat de paarden het zo slecht hebben Clown
Sommige mensen wennen er aan en anderen blijven ervan wakker liggen.
Over de storm maak ik me trouwens geen zorgen. Wel als het 3 dagen onafgebroken regent....

Dit had beter gepast op Naturals....
Als er nu meer reacties opkomen ,TEM ik wel even voor verplaatsing. Knipoog

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:28

een paard staat liever buiten met regen, dan in een suffe stal, waar hij misschien 3x3m ruimte heeft Haha!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:29

Ik heb het zelf ook hoor, nu staat mijn paard snachts wel op stal maar van de zomer heb ik het ook vaak zat gedacht toen ze snachts nog buiten stond

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:31

ik denk met dit soort weer ook altijd aan ze, daarom staan die van mij op een stal waar ze in ieder geval s nachts lekker warm binnenstaan en overdag crossen ze buiten rond , in de zomer staan ze wel continu buiten en met onweer vind ik dat ook minder, toch als ik ga kijken staan ze er heel kalm en tevreden bij dus het zal wel in m'n hoofd zitten haha

amberS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:35

ik heb het ook heel erg met mijn jaarling, maar hij heeeft nu regenschurft, heel vervelend..Boos! dus heb ik een reden om hem binnen te zetten haha Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:42

De mijne staat ook 24/7 buiten omringd door bomen. De takken zullen wel de wei ingeblazen worden maar altijd nog beter dan in een stal van 3x3 opgesloten zitten.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:46

ik heb het ook hoor, mijne kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen en meestal staan ze buiten aan de minst winderige kant van het stalletje. Als ik ze binnen zou zetten zouden ze een stuk onrustiger zijn.

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:51

ik heb dit ook wel, mijn paard staat s'nachts opstal maar dan vind ik het soms nog zielig tijdens onweer. Maar als je je dan bedenkt dat paarden in wild ook altijd buiten staan dan is het denk ik toch niet zo erg.
maar het betekent wel dat je veel van je paardje houd:D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:35

Ik TEM effe..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:06

Antheman schreef:
Ik TEM effe..

omdat?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:09

Ik hoorde het ook net, ze staan op de wei, maar kunnen ook hun stalletje in Lachen

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:13

mijn paarden staan lekker op stal. Toen ik vanmiddag thuis kwam, stonden ze allemaal bij het hek, luid te hinneken. Ze wouden niet aldoor in de modder, regen en harde wind staan. En ze verveelden zich (er staat namelijk niet veel gras meer). Volgens mij waren mijn paarden wel blij dat ze naar binnen mochten. Ze kunnen ook nog lekker naar buiten kijken.Lachen

ZzzeiN

Die van mij staat ook op wei, maar wil haar toch snel snachts op stal zetten.
Ze gaat gewoon met der kont in de regen staan en klaar.

wednesday

ik maak me ook een beetje ongerust. Men paardje stond tot vorige zondag op een stal maar hij is dringend moeten verhuizen! nu staat hij in de wei zonder schuilstal! dus ben echt wel ongerust! (ten laatste over twee weken heeft hij terug een stal hoor! We zijn volop op zoek naar materiaal voor eentje te bouwen)
en aangezien hij gister gecastreerd is moet hij nog een weekje op de wei! en nu gaat het net vriezen en stormen Boos! *slapeloze nachtjes*

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:05

Ik snap dat je een beetje ongerust bent. 24/7 buiten kan prima, maar dan wel met een schuilstal! In de natuur zijn de paarden ook altijd buiten, maar dan schuilen ze wel onder rotsen en dergelijke. En dat vergeten sommige mensen weleens. Die zetten hun paard swinters dag en nacht buiten zonder schuilstal. En da's wel een beetje zielig....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:25

Een schuilstal is niet noodzakelijk hoor. Als er een rij bomen is of een muur van een schuur waarachter ze kunnen schuilen kan het ook best. En vaak gaan ze, als er een schuilstal is, er niet eens in staan.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:08

ik weet het. Maar het is een noodsituatie. Maar hij heeft wel een paar boompjes. En zo snel mogelijk beginnen we aan de stal

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:11

sjorsie schreef:
Antheman schreef:
Ik TEM effe..

omdat?

Zie mijn eerdere post hierboven.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:14

in de natuur staan ze ook buiten maar ben zelf blij dat ik ze nu op stal heb staan. hoop wel dat het redelijk droog blijft mn bak was net aan het opdrogenmn paarden hebben hekel aan natte voetjes. maar die blijven in de wei droger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:06

NH --> NA.

Beetje late reactie Bloos Maar volgens mij hebben de paarden het wel overleefd met dit slechte weer... Knipoog Die van mij stonden iig buiten geloof ik, weet het niet eens, ze kunnen zelf kiezen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:30

ik vind dit niet een speciale [NA] topic, genoeg mensen die hun paard lekker buiten hebben staan zonder 'natural' te zijn? Verward
jammer hoor, nu behoudt je de reacties weer te klein, voor de naturals, terwijl er anders vast meer/andere mensen op hadden gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:32

Hat stond op Natural Horsemanship, daar stond het verkeerd, verder heeft de TS specifiek ervoor gekozen om het op Natural-deel te plaatsen, dus verhuis ik het naar daar Lachen Tuurlijk zijn er meer mogelijkheden, maar het lijkt me hier niet de juiste plaats om een discussie te gaan voeren waar dit topic hoort.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:52

oké dan heb ik niks gezegd nee, ik had niet gezien dat het op VNA geplaatst was Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:48

Ik heb me bij deze storm voor het eerst geen zorgen gemaakt.
Geen idee waarom niet, maar het was wel prettig Haha!