Cursus Veilig Trailerladen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Farah_

Cursus Veilig Trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 14:00

Wie heeft er ervaring met de cursus Veilig Trailerladen die wordt gegeven op het centrum van Mony Roberts NL in Oudenhoorn bij Annemarie van der Toorn? Is het de bedoeling dat je je eigen paard meeneemt en wat wordt er op zo'n dag behandelt?
Mijn pony gaat namelijk opzich de trailer wel in, maar niet geheel vrijwillig. Zodra je een longeerlijn achter haar langs brengt gaat ze er vaak wel in, maar op de "normale" manier rent ze er langs, echter heb ik haar er meestal wel binnen 5 minuutjes in! Heeft het dan nut om aan zo'n training deel te nemen of is het alleen zinnig voor échte probleempaarden die je echt niet kunt laden? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Bitterbal

Re: Cursus Veilig Trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:54

Wil dit topic ook wel even volgen. Ik heb namelijk een groot paard die precies hetzelfde doet, maar naar mijn idee best bang is, maar aan de andere kant ook mij in de maling neemt. Zodra ik rustig een longeerlijn langs/achter m doe (hoeft dus niet met druk) gaat ie er wel in... maar hij staat nooit rustig erin.

Ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 19:28

Precies hetzelfde probleem dus, daarom ben ik erg benieuwd naar deze cursus dus kom maar op met jullie ervaringen!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:34

Mijn paard doet ook hetzelfde. Waarom zou je een dure traing gaan doen als je paard er toch in gaat. Wat je zelf kunt oefenen is een simulatie trailer van hindernissen met dekens. Succes

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 19:37

Dat doet ze wel. En een training omdat ik graag zou willen dat ze er ook zónder longeerlijn vrijwillig instapt!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:23

Splash: Ik ben niet zozeer opzoek naar een training, maar wel iemand die mij op een goede manier kan helpen met het laden van mn paard. Ik wil niet constant moeten hanissen met die longeerlijn en daarbij een stress paard op de trailer hebben staan. Zo is het voor het paard niet leuk, maar ook zeker voor ons niet.

Met een paard van 180 is het lastig een trailer na te bouwen, maar opzich is dat het probleem ook niet echt. Ik heb het idee dat meneer mij in de maling neemt, maar ik weet dit niet zeker, vandaar dus dat ik iemand zoek met verstand ervan!

@SinESappel: Sorry voor de offtopic reaktie in jouw topic!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:42

Voor 180m, mag je ook wel een goede maat trailer hebben!

Weet je er zijn zoveel "methodes", en meerdere trainers die kunnen helpen, maar ik vind het met name een goede gedachte dat men nadenkt en de longeerlijnen etc. gewoon weg wil laten! Dat betekent dat je aan je eigen vaardigheden wilt werken ipv met hulpmiddelen (nogal snel in de paardenwereld) aan de gang gaat!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:31

Ik heb ervaring met annemarie en heb er maar 1 woord voor GEWELDIG. Heb zelf ook geholpen met verschillende cursussen daar en mijn paard is er geweest voor zijn zeer extreme laadprobleem. Voor meer info kun je me altijd pb'en. Succes ermee

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:44

Ik heb ook ervaring met Annemarie van den Toorn en Albert Huesken (uit Appingedam). Beide mensen doen geweldig werk en ze hebben mij enorm geholpen met het trailer probleem dat ik had met mijn paard. Alles gaat op een rustige manier en het geeft zo'n geweldig gevoel als je paard dan ineens zo de trailer in loopt terwijl jij zelf misschien wel eens had gedacht dat hij er nooit meer op zou gaan.

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:20

Ik ben naar de cursus geweest in oktober. Echt helemaal toppie. Annemarie had 3 paarden thuis opgehaald die niet of zeer moeilijk te laden waren. Tijdens de dag hebben we met elkaar gewerkt om deze paarden weer te leren laden. Wat een ervaring. Ik mail nog steeds met 1 van deze mensen en ze laden allemaal nog steeds even goed!
Ik had geen eigen paard bij me, maar we hebben allemaal met de paarden gewerkt.

Zeker een aanrader. Ook goed lesmateriaal met allerlei info wat we meekregen.
ik weet dat Annemarie ook thuis komt. Je kunt haar mailen op info@montyroberts.nl. Ze is wel enorm druk, maar het gebeurt zo rustig, dat het een enorme ervaring is. ik kreeg er steeds weer kippenvel van!