Heeft hier iemand ervaring met Lynne Apple?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

Heeft hier iemand ervaring met Lynne Apple?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 17:21

Zo ja, welke ervaringen hebben jullie?
Ben benieuwd naar de reacties!

Hanneke84

Re: Heeft hier iemand ervaring met Lynne Apple?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:34

Ik heb wel ervaringen met Lynn Apple, toen hij nog in Nederland woonde. Hij heeft mijn merrie een hele tijd bekapt, totdat ik zelf ging verhuisen. Hij is heel geduldig, neemt de tijd voor je paard, weet ook goed waar die mee bezig is. Ook naar mensen toe is het een hele vriendelijke man. Hij heeft 1,5 jaar geleden toen nog samen met Marjan ( Dat was toen zijn vriendin) mijn pony van stal verhuisd voor een prikkie.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:52

Banjer en ik hebben NH lessen gehad van Marjan en Lynn, en Lynn is Banjer's natuurlijk bekapper geweest... helaas moesten we "uit elkaar" gaan doordat ze niet meer in de regio hier kwamen.

De lessen waren goed, Marjan en Lynn werken vooral via de Parelli methode (gebruiken niet zijn naam). Het bekappen was ook altijd prima... Lachen

Hanneke84: zijn Marjan en Lynn uit elkaar? dat begrijp ik uit je berichtje?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:02

Zover ik weet Banjer, heb ik van Lailapri hier op bokt vernomen dat ze idd uit elkaar zijn. En Lynn Apple is daarom terug naar Amerika gegaan. Ik heb trouwens ook een keer les gekregen van Lynn, was ik alweer helemaal vergeten. Zelf vond ik de lessen ook erg goed Lachen

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:07

heyyy lynn en marjan uit elkaar Verward
wist ik niet wat zonde vond ze zo'n leuk stel
ik heb ook een paar clinics gevolgt van lynn en marjan
en ik vond ze super Haha!
ze hebben me toen goede tips gegeven voor de opvoeding van mijn toen jaarling tinker Knipoog
nee ik heb geen negatieve info over ze OK dan!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 16:51

Ben ik dan de enige die negatieve ervaringen heeft met Lynne?
Ik had een paard dat moeilijk de trailer op ging (hij ging er wel op maar moeizaam). Nadat Lynne hem in handen heeft gehad (en hem met de clip van de leadrope in zijn gezicht heeft geslagen) ging hij lange tijd helemaal niet meer de trailer op.
Toen hij zo met Splash bezig was zag ik hem gefrustreerd en boos worden. Toen ik dat met de leadrope zag gebeuren ben ik de bak ingerend en heb mijn paard uit zijn handen gehaald.
Hierdoor heb ik lange tijd negatieve gevoelens gehad over de Parelli methode (omdat ik wist dat Lynne vooral deze methode gebruikt). Gelukkig heb ik Parelli zelf nu een paar keer bezig gezien en weet dat dit niet zijn manier is.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:36

Ik heb ook goede ervaringen met hun gehad.

Echt balen dat het bij jou anders ging Splash!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:11

Splash schreef:
Ben ik dan de enige die negatieve ervaringen heeft met Lynne?

Nee, maar ik ga ze hier niet allemaal neerzetten.
Stuur maar een PB als je meer info wil.

Ik weet dat er meer mensen zijn op bokt met negatieve ervaringen, maar weet niet of die hier nog veel kijken...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:15

ik heb goede ervaringen met het bekappen, en het leren voetjes geven enzo. De lessen vind/vond ik iets minder. Parelli (of wat er op moet lijken) is niet voor ieder paard geschikt.
Sommige worden heel agresief en andere (mijn merrie) deed alles met tegenzin maar gehoorzaamde maar want ze had niet veel keus. Ik ben erachter dat ik haar niet moet domineren maar echt samenwerken. Ze is nu eenmaal al oud en weet vaak dingen beter. Helaas heeft ze ook nog vaak gelijk (weg naar huis terug vinden na 2 uur met de vrachtwagen te hebben gereden, weten dat er slecht weer op komst is, etc etc.)

Maar goed hij heeft ook goede dingen bij mij op stal gedaan!
April bijvoorbeeld ging er wel heel erg op vooruit. En het bekappen is altijd goed geweest.