bijrijdster niet bitloos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

bijrijdster niet bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 23:07

heeft het veel invloed op mijn rijden met touwhalster als mijn bijrijdster op zaterdag en zondag wel met bit rijd?

Ik weet niet goed wat ze zelf wilt, maar zelf lijkt het me geen goed idee als ze met touwhalster gaat rijden, ze gaat graag naar buiten en ze kan nog niet zo goed op haar zit rijden. Ik vind dat niet erg, dat komt wel met de tijd, want ze oefent hier altijd mee. Ook vrees ik dat haar ouders heel boos worden moest ze, om welke reden dan ook vallen, als ze zonder bit reed. Maar ik vroeg me dus vooral af of het invloed heeft op mijn rijden als zij wel met bit rijd?

Melissa

Re: bijrijdster niet bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:13

Ik denk dat het niet veel uitmaakt.
Zij oefend druk uit op de mond, jij op de neus.
Dat is voor het paard 2 verschillende dingen waar hij denk ik toch anders op zal reageren. Hij zal dus wel onderscheid maken dus denk dat het niets uitmaakt of je bijrijder nou wel of niet zonder bit rijd.

Ik ken een paard dat door een bijrijder bitloos word gereden *1 keer per week* en de rest van de week met bit en dat gaat harstikke goed.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 08:39

diesel_ schreef:
heeft het veel invloed op mijn rijden met touwhalster als mijn bijrijdster op zaterdag en zondag wel met bit rijd?

Ik weet niet goed wat ze zelf wilt, maar zelf lijkt het me geen goed idee als ze met touwhalster gaat rijden, ze gaat graag naar buiten en ze kan nog niet zo goed op haar zit rijden. Ik vind dat niet erg, dat komt wel met de tijd, want ze oefent hier altijd mee. Ook vrees ik dat haar ouders heel boos worden moest ze, om welke reden dan ook vallen, als ze zonder bit reed. Maar ik vroeg me dus vooral af of het invloed heeft op mijn rijden als zij wel met bit rijd?

Nee, maakt niet veel uit.
Belangrijkste is dat je bijrijder het ook ziet zitten. En jij ziet het niet zitten, dus moet je het niet doen.

Na een half jaar uitsluitend bitloos te hebben gereden heb ik bij mijn Haf er weer een bit inhangen. Merkt hij niks van.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:33

Geen probleem hoor.
Ik denk dat het weinig uit maakt. De hulpen zijn niet anders, enig verschil is dat de hulpen bij jou via de neus komen en bij haar via de neus, maar verder zijn ze hetzelfde.
Je schrijft dat ze graag naar buiten gaat. Dan rijdt ze neem ik aan lekker recreatief.