Ik heb een heel aanhankelijke 6 jarige volbloed arabier die ik al 1jaar en 3 maanden heb.
Buiten mijn lesgeefster die mijn paard heeft opgeleerd ben ik de enige die met haar rijd. we hebben een hele close band!
Doordat ik een huis heb gekocht met nog wat werk eraan begon ik een bijruiter te zoeken.. ik dacht dat ik er 1 had gevonden maar na de 6de keer dat ze kwam werd het duidelijk dat het toch niet alles was.
Mijn paard steigerde als ze opstap, ze wilde niet draven of anders heel traag, ze kreeg ze niet in galop, zelfs na 45min proberen en als ze ze dan in galop kreeg was het in kruis..Mijn paard speelde gewoon baas, telkens ik overnam was het gedaan en liep ze normaal bij mij..wel merkte ik dat ze verkrampt was in haar schouders..
Nu ben ik een week verder en mijn paard zit nog altijd vast wat ik met bepaalde oefeningen er wel zal uitkrijgen.. Maar het probleem is dat ze niet lekker loopt..in de binnenpiste is ze bang om aan te galopperen en loopt ze niet goed vooruit, buiten gaat alles prima omdat ze niet buiten is geweest met dat meisje wel in de binnenpiste... Nu is mijn paard helemaal het vertrouwen kwijt en is ze een beetje down precies...
zijn er bep dingen die ik kan doen om haar erdoor te helpen?