Ik heb een 2.5 jarige hengst. Die als veulen iets verkeerds mee gemaakt heeft. Hij heeft heel weinig vertrouwen in de mens en is behoorlijk eenkennig. Dat is niet zo'n handige combinatie.
Ik sta op een stal waar ze gelukkig hem heel rustig benaderen en alles op het gemak doen. Daar is hij al flink van opgeknapt. Hij laat zich nu door iedereen meenemen. En poetsen gaat ook al vrij aardig door iedereen. Hij is dan wel oplettend. Maar ik ben nog steeds de enigste die veilig zijn voeten kan optillen en zijn halster kan omdoen enz enz.
Ik wil heel graag met hem aan de slag om het vertrouwen in de mens beter te maken. En hij dus ook zijn voeten laat bekappen (zonder de hoefsmid aan diggelen te trappen) en zijn halster om laat doen door vreemde enz enz.
Nu heb ik me zelf al wat lopen verdiepen in verschillende boeken.
Maar ik vind het heel moeilijk om het vanuit een boek toe te moeten passen. Ik ben dan ook op zoek naar iemand die mij een beetje kan helpen. Waar ik het probleem aan voor kan leggen en die kan vertellen hoe ik het beste kan aanpakken.
Ik zoek dus eigenlijk iemand die veel ervaring heeft op dit gebied en mij zou kunnen helpen.
En alle tips boeken, dvd's sites enz zijn ook welkom.