Verschil Barefoot en Torsion? Ervaringen gevraagd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Verschil Barefoot en Torsion? Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:27

Ik ben bezig met de overgang naar boomloos. De zadels die ik het mooiste vind zijn de Torsion en de Barefoot (Cheyenne).
Klopt het dat die twee niet zo vreselijk van elkaar verschillen, alleen in prijs (de Torsion schijnt veel duurder te zijn?)
Zijn er hier mensen die ze alle 2 hebben geprobeerd en/of mij het verschil een beetje kunnen uitleggen?

Ik hoop binnenkort bij iemand een Torsion uit te proberen en daarna wil ik nog graag de Barefoot gaan testen, dus straks ook hopelijk ervaringen er mee, maar ik was toch nieuwsgierig of er meer mensen zijn?

Alvast bedankt! Pling

Navanja

Re: Verschil Barefoot en Torsion? Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:02

ik ben echt voor de torsion, is een duurdere uitvoering van de barefoot. als je niet zon groot budget hebt is de barefoot ok prima. ik heb een torsion gehad en beviel mij heel goed. de kwaliteit is super. heel veel succes met zoeken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:20

Ik heb gekozen voor de Barefoot omdat ik die lekkerder vond zitten. Maar de Torsions vind ik mooier , puur vanwege het feit dat je helemaal kunt kiezen wat je precies wilt hebben. Je kunt het zadel helemaal zelf samenstellen zoals je wilt qua vorm en materiaal enzo , en bij Barefoot heb je alleen maar de standaard maten / kleuren / materialen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:55

Ik heb een Torsion en ik heb een Barefoot (Arizona). Ik vind dat er best een groot verschil is in kwaliteit, maar dus ook in prijs. Als een Torsion 10 jaar meegaat en een Barefoot 5 jaar, maar is de helft van de prijs, is dat ook prima toch?

Ik vind wel de Torsion ook wat steviger en daardoor fijner zitten. Ook "kreukelt" de Barefoot onder de zitting bij de beugel ophanging en de Torsion blijft daar mooi plat.

Oja, ik vind de Barefoot beslist niet slecht van kwaliteit hoor! De Torsion gewoon mooier/beter. Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 06:02

Ik heb ooit ens een torsion geprobeerd maar dat was een ramp, poownie wilde er totaal niet mee lopen. Dus hele boomloze idee uit mn hoofd gezet.

Paar maanden geleden de cheyenne van mn vriendin geprobeerd en dat was een wereld van verschil. Bijkomend voordeel was het westernmodel dus die ligt er sindsdien op Haha!

Binnenkort komt er nog een cheyenne bij voor het buitenrijden.