Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Moniek schreef:ja snap het hel goed.
maar ligt dat niet aan de manier waarop hij is beslagen?
want er zijn tal van manieren.
verder erg vervelend voor je paard.
Moniek schreef:ok....leuk
is het bijvoorbeeld al echt bewezen dat ijzers de hoef kapot maken?
Kijk voor ijzers maak ik me het meeste zorgen als die echt schade kunnen aanbrengen.
Maar je paard scheren en een deken opdoen?...wat kan dat te betekenen hebben op langer termijn?
weet niet of die vragen hier juist staan hoor.
_Ella_ schreef:Ik reed mijn paard al sinds ik haar had met een zadel met boom.Interessant topic, ik denk dat een hoop normals wel nieuwsgierig zijn hiernaar. Mijn vraag: Boomloos? waarom? Is de boom in het zadel zo ongemakkelijk voor een paard? Nog nooit iets van gemerkt namelijk bij de paarden die ik rijd/reed.
Tinkerloos schreef:Dus een boomzadel hoeft niet per see drukplekken te geven,het kan ook de beweging belemmeren,
en dan heel subtiel,zodat je er niet veel van merkt.
Je paard zal met een boomloos zadel geen druk op de schouderbladen voelen,en daardoor vrijer en ruimer lopen!
Een goedpassend boomzadel is in mijn ogen niet te vinden.
Wel kan het passen in stilstand,maar zodra het paard gaat lopen en bewegen past de boom al niet meer...
Dat is logisch toch?
Waarschijnlijk denken de meeste mensden er nooit over na,maar als ze dat wel zouden doen,dan kwamen ze tot dezelfde conclusie.
Je kan een passende ijzeren schoen aantrekken,maar als je gaat lopen is die pasvorm ver te zoeken...
_Ella_ schreef:Interessant topic, ik denk dat een hoop normals wel nieuwsgierig zijn hiernaar. Mijn vraag: Boomloos? waarom? Is de boom in het zadel zo ongemakkelijk voor een paard? Nog nooit iets van gemerkt namelijk bij de paarden die ik rijd/reed.
_Ella_ schreef:Interessant topic, ik denk dat een hoop normals wel nieuwsgierig zijn hiernaar. Mijn vraag: Boomloos? waarom? Is de boom in het zadel zo ongemakkelijk voor een paard? Nog nooit iets van gemerkt namelijk bij de paarden die ik rijd/reed.