Paard trekt naar buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Paard trekt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 22:59

Mijn verzorgpaard vind longeren ontzettend saai, maar omdat ze veel overgewicht heeft is het beter dan rijden. Dus ik wil haar normaal kunnen longeren.
Bij haar vorige eigenaar had ik een kleine bak, en daar kon ze moeilijk naar buiten vallen tijdens het longeren, maar nu heb ik alleen een bak met normale afmetingen *luxeprobleem*. Nu is mijn probleem dus dat ze steeds enorm hard naar buiten trekt, ik hou er niets aan.
Ik wil gewoon aan het halster kunnen longeren, maar dat is bijja niet te doen. Ik heb haar dus een keer met een bit in gelongeerd, maar ook daar gaat ze vol in hangen.

Verder is ze heel braaf, alleen longeren vindt ze niets aan. Maar ik wil het wel blijven doen omdat ze rechts moeilijk aan galoppeerd, en dat wil ik aan de longe trainen.

Hebben jullie tips om dat trekken te verhelpen?

Ashkerlon

Re: Paard trekt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:04

Je zei dat het in een kleine bak wel lukt, kun je niet een stuk van de bak afzetten? een paar balkjes zetten, eventueel wat schriklint?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 23:07

Ik zou het zo leuk vinden als ze het gewoon kan Tong uitsteken . Maar ik kan draad wel proberen. Daar is ze als de dood voor, dus in principe moet dat geen probleem zijn. Het is dan alleen wel zo dat er dan dus maar een halve bak overblijft voor de andere ruiters...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:00

Ik denk niet dat je mede stallers daar erg blij mee zijn nee.Ik doe het ook wel eens maar dan ben ik helemaal alleen op stal.er is meestal wel een tijd op stal wanneer er bijna geen mensen zijn en dan zou ik het eens proberen als ik jou was.Ik gebruik zelf van dat rood/witte lint.Als je paard bang is voor schriklint zou ik dat niet gebruiken dan loopt ze met stress en zal ze haar spieren verkeerd aanspannen.

verder zeg je dat ze longeren erg saai vind maar daar kan jij wel wat aan veranderen.Maak veel overgangen, Laat het paard eens veruimen of terug komen in zijn gangen, Maak de volte kleiner en weer groter, leg eens balkjes neer en varieer eens met de afstenden van de balkjes.