Loswerken met 2 paarden tegelijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quinoa

Loswerken met 2 paarden tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 16:41

Hallo,

Mijn jonge mérens snapt soms echt geen hout van loswerken, het gaat wel steeds beter hoor maar soms als ik hem in draf wil hebben kijkt hij me echt aan wat ik nou eigenlijk bedoel.

Nou kent mijn oudere paard het wel heel erg goed en soms doe ik ze wel is samen loswerken, dit gaat echt super en heb ik ook het idee dat mijn jongere paardje het wat meer begrijpt.

Hebben jullie dit ook wel is gedaan en zo ja wat was de reden?

callippo

Re: Loswerken met 2 paarden tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:19

Als je paard het loswerken niet begrijpt, ligt dat meestal aan degene die de hulpen geeft en niet aan het paard.

Mij lijkt het niet dat het echt kwaad kan om een keer te proberen met 2 paarden los te werken, mits de paarden goed met elkaar kunnen opschieten. Wie weet helpt het wel.

Mijn ervaringen van het loswerken (@liberty spelen) is dat het met 2 paarden wel een stuk lastiger is, zelfs met paarden die gewend zijn om @liberty te spelen.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 22:40

Nou ik heb echt een bomproof en vrij dominant paard die heel moeilijk te drijven is, ik weet zeker dat ik m'n lichaamstaal goed heb. Mijn andere paard loopt achter hem en is ook de baas over hem dus heeft die een extra drijvende werking. Het gaat al stukken beter hoor alleen maar zo is het af en toe ook wel leuk want het gaat heel erg goed.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:09

Ik weet eigenlijk wel zeker dat er TOCH iets in je lichaamstaal niet helemaal goed is. Misschien kom je niet sterk genoeg over, of houd je niet lang genoeg vol... ook dat is lichaamstaal, niet alleen de houding waarin je staat of de beweging die je maakt.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 10:36

Nou zoals ik op het andere forum ook al heb verteld, dat ik zeker wel ervaring heb met andere verschillende paarden en ik heb regelmatig workshops gevolgd.
Ik blijf zeker consequent zodat hij uiteindelijk wel doet wat ik vraag en dan gaat hij ook wel, ik heb wel is een half uur gestaan dus dat lange volhouden zit wel goed haha.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:40

ik doe het heel vaak met mijn pony en dan loopt mijn shetlander er ook bij mee( als ze zin heeft) ze vinden het prachtig met ze 2e en heel vaak gaat het nog tegelijk ook ziet er echt heel grappig uit!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:26

bij ons op stal hebben wij nu een 2,5 jaar jarige en die bakt er echt helemaal niks van met loswerken terwijl degene die ons dan lesgeeft haar dan gaat loswerken. maar laat je er nog een paardje bijdoen en lopen ze met z'n 2en dan gaat het wel goed. dus het kan wel en wij doen het ook wel!