gaat ervandoor buiten .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antartinne

gaat ervandoor buiten .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:02

Ik wilde jullie vragen wat voor grondwerk ik kan doen om mijn paardje te helpen met buitenrijden .
het probleem is dat hij ervandoor gaat , als een gek .
Kan hem niet meer stoppen .
Ik heb Antar 2 geleden gekocht en hij was zo groen als gras , kwam van stichting natuurbehoud en had 5 jaar als hengst in het wild geleefd , ik en Antsr zijn al 2 jaar bezig met naturel horsemanship doordat ik overtuigd was dat dat de juiste manier was en is .
En hij is zo veranderd erdoor , alleen nog buiten is hij erg onzeker ,, en dat wordt ik ook als je hem voelt wegglippen onder je .
Rij met touwhalster en het hoofdstel van emiel voest en een boomloos westernzadel maar ik krijg hem niet om als hij op tilt slaat .
Dus maar niet meer buiten rijden ,voorlopig .
Ik heb nu de dvd van monty roberts "spooky horses " en laat hem wennen aan enge dingen zoals plastic etc .
maar wie heeft er tips voor mij om hem meer vertrouwen te geven ,, ( en mij ) .

El_vis

Re: gaat ervandoor buiten .

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:22

heb je al gekeken naar het level 1 parelli pakket? daarin wordt je een veiligheids stop geleerd. echt heel handig

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:57

Dan denk ik dat je al goed bezig bent. het belangrijkste is dat je paard meer vertrouwen in JOU krijgt, maar ook in ZICHZELF. Hij moet dus stoerder worden, en op momenten dat hij bang wordt, steun bij jou gaan zoeken.

Ik ben nu met mijn paard (dat ook niet alleen buiten te rijden is) ook veel bezig gegaan met enge dingen training, en vaak mee naar buiten nemen met een ander paard (in mijn paards geval zijn vriendinnetje waarmee hij altijd samen staat) dat niet bang is. Ik begin nu al te merken dat mijn paard bij enge dingen minder schrikt, en er niet mee zo vandoor gaat. Ook wordt hij tijdens het buitenrijder al veeeeel minder angstig, en loopt nu zelfs stukken voorop!

antartinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 21:28

Ik heb nu level 1 besteld , ik weet dat het ook aan mij legt de angst , ik ben er zo vaak vanaf gevallen in het begin .
En ik ben ook de jongste niet meer ( 43) en krijg hartkloppingen als hij zijn kont eronder zet .
Ik loop ook veel met hem , en met onze andere pony erbij waar hij erg gesteld is en samen een stal mee deelt 'winter's.
maar van het weekend ging het een stuk beter weer , nu ging de pony ervan door en Antar gaat er altijd dan achteraan ,, maar nu niet , ik had eerst veel grondwerk met hem gedaan en hij keek alleen naar de pony toen ik buiten liep met hem dus weer een overwinning voor ons samen !Ik heb hem opgegeven voor Monty roberts zijn show ,, en hoor morgen of wij geplaatst zijn ,, spannend , je bent zo alleen vaak aan het ploeteren . Ik wil je bedanken voor je reactie !heel lief !