Welke beloning gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Welke beloning gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 20:12

Ik ben benieuwd welke manier van beloning jullie gebruiken, en dan vooral tijdens het aanleren van een nieuwe oefening.

Voorheen gebruikte ik de equiral brokjes, maar nu heb ik muesli en dat gaat niet zo best Clown
Ben nu zelf overgestapt op stukjes wortel, noot en appel.

Maar vooral tijdens het aanleren van iets nieuws, heb je nogal wat nodig om de juiste "klik" te leggen. Alleen voor woorden doet de mijne het niet ... ze wil wel graag wat "hebben".

Jessica1984

Re: Welke beloning gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:24

Ik gebruik een clicker met kleine stukjes appel!

Vbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:38

ik gebruik met men welsh vooral stukjes wortel en men stem. Zonder de worteltjes doet hij zijn oefeningen ook, maar is dan minder gemotiveert. De wortels zijn voor hem een motivatie en daar doet hij extra zijn best voor.
Met men spaanse hengst ben ik met de clicker begonnen en ook met hem gebruik ik als beloning stukjes wortel.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:28

Ik heb voor Pinky altijd gewoon bixjes (die hij ook als standaard voer krijgt) gebruikt. Makkelijk om er een hoop van mee te nemen/altijd bij te hebben en ik ben geen type die precies gaat plannen hoe en wat om vervolgens eerst appel en/of wortels te gaan snijden.. Knipoog.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:31

Ik beloon met mijn stem ik heb minder goede ervaringen met het belonen met etenswaren.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 19:41

Pink_Horizon schreef:
ik ben geen type die precies gaat plannen hoe en wat om vervolgens eerst appel en/of wortels te gaan snijden.. Knipoog.

Ja dat is inderdaad nu wel mijn probleem. Heb ik een appel in blokjes gesneden, begint ze bijv. net die ene oefening goed onder de knie te krijgen, is de appel op.
Ik ben inderdaad nu ook vaak eerder door mijn beloning heen als dat ik van plan was te stoppen met het werk.

Daarom ben ik bezig met belonen met de stem, maar merk dat ze minder gemotiveerd is op dat moment. Een paar oefeningen achter elkaar lukt wel, vooral als ze deze al kent. Maar iets nieuws wil ze graag beloond zien in de vorm van wat "lekkers".

Al is het een shet, ik heb overigens geen slechte ervaringen met belonen ... ze zal er nooit zelf om vragen. Wel doet ze soms iets meer haar best dan anders, als ik een bijzondere beloning (bijv. nootje) bij me heb Knipoog

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:22

Ik gebruik mijn stem en heb altijd biks in mijn zak. Moet zeggen dat alle paarden dol op me zijn als ik langskom. Ze proberen allemaal in mijn broelzak te komen.

Ik vind ook dat ze dan meer gemotiveerd is om de oefening uit te voeren. Als gaat ze soms zelf ook dingen verzinnen, maar die negeer ik dan maar (gekke doos). Ik probeer het wel eens zonder biks, maar dan is haar aandacht snel afgeleid. Ik ben het wel een beetje aan het afbouwen. Oude oefeningen moet ze echt heel goed doen voor ze wat krijgt. Alleen met nieuwe oefeningen ben ik royaal met belonen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:41

Stukjes brood, appel, wortel, paardensnoepjes. Wat ik dan maar in de buurt heb en al in partjes heb gesneden. Zonder doet hij het ook wel maar hij verwacht gewoon wat lekkers, hij is een vreetzak en anders is de lol er ook snel vanaf voor hem. Haha!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:20

Stukjes (oud) brood, wortel, appel, maar eigenlijk altijd gewoon biks. Dat kan je teminste in grote hoeveelheden meenemen, en kan je maar een paar korrels van voeren, waardoor je nooit te weinig hebt.

KarinW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:36

Om je paard écht supergemotiveerd te houden maak je het steeds moeilijker (uitdagender) voor hem. Dus moet hij steeds net iets meer of verder dan de vorige keer om iets te verdienen. Als hij het supergoed doet kan je hem de "jackpot" geven, iets waar hij helemaal dol op is, of een heleboel lekkers in 1 keer. Zelf gebruik ik brokjes en als jackpot een (stuk) appel.

schaopli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:15

Ik "clicker" wel eens met de (mini)shet van mijn vriendin.
Ik gebruik daarvoor mijn stem, maar ook een beloning omdat dit net wat beter werkt. Probleem hierbij is echter dat je bij zo'n kleine pony al heel snel meer geeft dan dat wat hij normaal als complete maaltijd krijgt.
Ik heb daarom een wat kleine eiwitarme brok bij me of hele kleine stukjes appel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:41

Mijn stem, maar vooral snoepjes Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:53

meestal muesli

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:06

stef schreef:
meestal muesli

Uit de hand? En zo ja, knoeit dat niet erg (zodat ze ieder gevallen graantje dolgraag ook willen oppakken en niet meer opletten Knipoog )
Of bedoel je na afloop van het werk?

Overigens dat vergat ik inderdaad ...
als ik echt helemaal stop met de oefeningen heb ik daar ook een teken voor en krijgt ze altijd een groter paardensnoepje. Ze begrijpt ook altijd dat het dan uit is met de pret.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:09

Ik gebruik altijd biks. Is lekker klein en makkelijk mee te nemen!
Ook vindt die van mij biks erg lekker.
Een appel krijgt ze meestal als ze in stal staat Lachen Vind het onhandig om eerst een appel in stukjes te snijden + dat je dan vaak te weinig hebt!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:12

Ik geef een paarde snoepje.. We zijn haar nu aan het beleren en als beloning krijgt ze een snoepje of een handje brok... en later bouwen we het weer langzaam af..

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:11

Snoepjes, soms een stukje appel.

Turt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:28

Met mijn Stem vooral ! Knipoog als ik met veel snoepjes doe elke keer wordt hij verveelend ! ik ken heel veel paarden die gewoon zijn verpest er mee ! elke keer een snoepje ! en wild dat dat beestje er van werd ! ik heb niet eens snoepjes ! ik beloon met mijn stem of ik geef hem een schouderklopje ! en als ik en nieuwe kunstje heb geleerd krijg hij wel een beloning hij krijgt een stukje mangel ! (suikerbiet zonder suiker ,dus goed voor een paardje ! ) dat is het enige keer .

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:12

als mijn pony het goed doet, krijgt hij altijd klopjes op zijn hals dan maakt hij zichzelf altijd helemaal groot van Ik krijg aandacht Pling en soms een brokje !!!

Ilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:21

Ik gebruik nu gewoon paardensnoepjes, maar die hak ik dan wel eerst in kleine stukjes Tong uitsteken
Maar een tijdje geleden deed ik het met een basisbrok!
van die kleine brokjes.
Maar ik doe het soms ook met mini stukjes appel, peen.. noem het maar op.
en ook wel eens met Mais korreltjes!.. Clown

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:51

mijn haf doet alles voor eten en overdreven beloont te worden
de eerste paar keer geeft ik hem een brokje (bix of iets)
en mijn stem en dan ga ik hem steeds minder belonen met eten
anders zit hij altijd mijn zijn neus in mijn zakken

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:00

meestal iets van brok of appel of wortel...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:04

Ik meestal gewoon brok. Of soms wat oud brood als we dat toevallig hebben liggen.

ellisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:51

een stukje wortel en m'n stem

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 15:30

Ik heb inmiddels kleine basis brokjes van iemand kunnen krijgen.
Dus dat is tegenwoordig "mijn" clickerbeloning.
Met een groter snoepje aan het eind (of pepermunt hoorde ik laatst iemand noemen dat paarden daar gek op zijn)