Paard zit vast op rechts, hoe op te lossen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Paard zit vast op rechts, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 13:00

Mijn paard zit erg vast op rechts. Hij heeft dan ook moeite om te ontspannen tijdens het longeren op deze zijde. Hij probeert zich te ontrekken aan de buiging die hij moet maken om netjes in een cirkel te lopen, waardoor hij slordig gaat lopen, struikelt en aan de longeerlijn hangt.
Op links is er geen probleem, hij loopt dan netjes ontspannen en zet zijn achterbenen goed onder zich neer.
Nu kreeg ik de tip om hem met een hulpteugel te gaan longeren. Is dit aan te raden en zo ja, welke hulpteugel is dan het best?
Ik longeer normaal met een kaptoom, dus zonder bit. Is het nodig om met bit te longeren als ik een hulpteugel gebruik, of kan ik deze ook bevestigen aan de zij-ringetjes van het kaptoom? In het boek 'schooling horses in hand'staat dat hulpteugels in principe zonder problemen bevestigd kunnen worden aan een kaptoom, maar ik vraag me dus af in hoeverre dat de werking van de teugel beinvloed, want dat staat verder niet in het boek weergegeven.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties! Pling

jasmijntje

Re: Paard zit vast op rechts, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:05

Ziolette

Re: Paard zit vast op rechts, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:06

Hier zijn idd recente topics over te vinden zoals bovenstaand voorbeeld.

Daarom een slotje Lachen.