[AR] aan de teugel rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riwan

aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 22:59

Hoe kan ik mijn paard netjes aan de teugel laten lopen voor de kar?? Ik rij met een Tinker voor de kar maar heb nog moeite om hem mooi aan de teugel te laten lopen. Hij loopt nog te veel op de voorhand. Wat kan ik hier het beste aan doen??

Sjonniej

Re: aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 08:38

Precies zoals je het onder het zadel doet.
Achterhand actief maken, klein beetje opvangen met je handen en dan gaat het vanzelf. Het is geen kunstje opzich, maar een logisch gevolg van het goed rijden van je paard.

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 13:30

Ja dat weet ik wel maar onder het zadel is het toch makkelijker want dan heb je je been om de achterhand actief te maken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:07

Dus gebruik je aangespannen je stem en evt. zweephulp.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is om voor elkaar te krijgen, dat is nu eenmaal de truc van het mennen. Je mist je been- en zithulpen en dat zal je op andere manieren moeten opvangen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:28

Makkelijker oefenen als je het zelf nog moeilijk vind zou dat bv aan de longe/langelijnen zijn. Verdre precies zoals Sjonniej noemt Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:19

Aan de longe/lange lijnen heb je precies dezelfde hulpen. Ik denk dat je dan beter op de wagen kan zitten, gezien je dan je handen beter stil kan houden en hierdoor je paard dus minder stoort.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:34

Veel overgangen rijden, zodat de pony/paard goed moet aantreden achter. Als hij eenmaal goed vertrekt, kan je voor langzamerhand gaan begrenzen/opvangen. Maar hij moet eerst voorwaarts zijn.
Succes.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:13

ik weet het zelf niet al te goed maar de mijne det het iedere keer vanzelf,klinkt raar maar ze doet het wel