alexander techniek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roodgrapje

alexander techniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 23:33

Hoop dat ik hier goed plaats want wie weet wat Alexander techniek m.b.t. paardrijden inhoud? Wie heeft er daadwerkelijk ervaring mee?
Ik heb last van m'n rug, vraag me af of ik hier iets mee zou kunnen.

Iejoortje

Re: alexander techniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:02

Hoi,

Centered Riding is gebaseerd op de Alexander Techniek. Dus ja, je kunt zeker wat met rugklachten en Alexander techniek/ Centered Riding. Wellicht is het een goed idee om een Centered Riding instructor te vragen. Voor info over gecertificeerde instructeurs zie; www.centeredriding.org

Groet Pien

Iejoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:05

Nog even teruglezend. Je leert dus je lichaam te paard correct te gebruiken. O.a de positie van bijv. je bekken en het goed gebruiken van je gewrichten zijn van groot belang bij rugklachten.

Groet Pien

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 10:08

Iejoortje schreef:
Nog even teruglezend. Je leert dus je lichaam te paard correct te gebruiken. O.a de positie van bijv. je bekken en het goed gebruiken van je gewrichten zijn van groot belang bij rugklachten.

Groet Pien

Dank je Pien. Eerst gewoon op de grond aan m'n houding werken denk ik nu. Heb een balanced riding instructeur gevonden en denk dat deze hetzelfde doet als een centered riding instructeur. Blij met je reactie, thanks.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:55

Ik heb een aantal Alexandertechniek-lessen gevolgd. Of lessen kun je het eigenlijk niet echt noemen, want je leert geen oefeningen oid. Je leert wel te voelen hoe het is, om je lijf ontspannen te houden en hoe het voelt om je rug helemaal los te laten. In die zin heb je er wel wat aan voor je rugklachten, en indirect voor het paardrijden, omdat je leert voelen of je scheeft zit. Ik vond het een intrigerende ervaring Lachen.

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 00:33

Ik heb er een workshop over gevolgd met een actrice, die het zeer humoristisch aanpakte. Helaas, na een stoelendans omdat er zoveel gegadigden waren, was ik m'n plekje kwijt en heb daarna ook de toepassing bij het rijden gemist.
Ik moet zowieso eens gaan googelen wat nou goede rugspieroefeningen zijn.

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 00:35

Overigens wel heel leerzaam, net wat je zegt. Lang geleden dat jij het gedaan hebt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:53

Jaar of 4 geleden. De ontspanningsoefening (semi-supine lighouding) doe ik nog regelmatig als mijn rug stijf aanvoelt, ik heb daar veel baat bij Lachen

ronaldinho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:39

Ik ben zelf alexander techniek gaan doen om mijn paardrijden te verbeteren. Dit werkte zo goed dat ik vervolgens de leraren opleiding ben gaan doen en er nu zelf les in geef. Mijn site www.ronaldvandervelden.at. Bij ervaringen kun je lezen hoe verschillede mensen baat hebben gehad bij Alexander techniek lessen. Voor algemene informatie over Alexander techniek en leraren bij jou in de buurt : www.alexandertechniek.nl. Succes!