Mishandeling, ik wist niet dat het zo erg kon zijn..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ojele

Mishandeling, ik wist niet dat het zo erg kon zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:08

Was van de week even bij Annemarie van der Toorn op stal. Ze hebben daar verschillende paarden die ernstige gedragsproblemen hebben gekregen door mensen. er staat er 1 die vorige week gekomen is en die kon je helemaal niet aanraken, of een halster om doen. Van iedere beweging die te snel was raakte hij van streek. Daar hou je het toch niet droog bij...

Wel fantastisch dat ze daar altijd 2 plaatsen hebben voor de opvang van deze dieren die anders een enkeltje slager krijgen, ik wist dat niet. Een ook super om te zien dat hij nu al zijn hoofd naar buiten steekt en geaaid wil worden. Halster aandoen ook geen probleem meer.

Toen ik er was waren ze met hem aan het werk. Langzaam maar zeker werd vertrouwen weer opgebouwd. Zo gaaf om te zien! Ik heb gewoon een traantje gelaten. Je zag het paard helemaal tot rust komen.

En vordat iedere voor-en tegenstander nu weer gaat gillen... Het was gewoon een byzondere ervaring en dat wilde ik even delen.

RenWaBl

Re: Mishandeling, ik wist niet dat het zo erg kon zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:10

Het lijkt mij ook fantastisch om dat zo te zien! En ook al helemaal als je zo dieren kan helpen, dat geeft je zo'n vredig gevoel. Haha!
xxx Bianca.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:11

ik ga helemaal mee met Bianca, ik vind dat ook gewoon ziek.. Hoé kun je dat nou doen bij een paard, mishandelen.. ik zou dat (gelukkig) nooit ook maar kunnen doen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:12

Het is ook heel dankbaar om te doen! Ik doe het al jaren dat ik af en toe een paard opvang waar niets meer mee te beginnen is, maar als het dan lukt is dat de grootste beloning die je kan krijgen!

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:14

Tegenwoordig is het bijna bijzonder dat er nog mensen zijn die zo goed voor de dieren zijn. Ik vind het echt top dat ze dit doen!!
En mishandeling van dier en mens vind ik echt kansloos!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:14

Ben inderdaad blij dat er mensen zijn die de zorg voor zo'n dier dan op zich nemen. Petje af voor deze mensen.

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:18

Het was echt super om te zien hoe kleine stappen een grote sprong kunnen geven. Ongelofelijk dat paarden de mensen nog willen vergeven. Annemarie vertelde wel dat paarden vergeven, maar niet vergeten..
Alles heeft me wel aan het denken gezet en ik heb er een nacht niet van geslapen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 01:19

ik kan me voorstellen dat je er erg van onder de indruk was, en ik hoop dat dit paard weer zoveel vertrouwen in de mensen kan vinden dat er een goed nieuw tehuis voor gevonden kan worden.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 01:25

ik kan me heeeeel goed voorstellen dat daar de tranen van in je ogen staan....
Het zal dankzij de opvang wel weer goed komen, al zal het een lange weg wezen, maar ik weet dat je met veel liefde en geduld heel ver komt.
Als je meer wilt weten dan pm je maar even.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:26

Dat lijkt me ook geweldig om te zien. Idd met liefde en guduld kun je een hoop bereiken!

XBlossemX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:57

Dat lijkt mij ook geweldig om een keer te zien zeg, sommige mense zou je ook die niet goed voor hun beesjes zijn

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:04

leuk!
altijd fijn, mensen die dieren van de slacht afhouden Lachen

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 10:05

Het paard weer gezien. Bizar. Is helemaal rustig. Longeren geen probleem, Is super makkelijk in de omgang geworden en helemaal ontspannen, Zo GAAF!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:10

Wat kan een paard veranderen he, als er correct mee omgegaan wordt.
Wat zijn de verdere plannen met dit dier? Is hij nu door iedereen te benaderen?

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 17:11

Zeker waar. Hij is nu door iedereen te benaderen. Annemarie heeft ook oefeningen daarmee gedaan met cursisten die er toevalig waren voor andere cursussen. Moesten op hem af lopen, aaien, en weer terug. je zag het paard gewoon veranderen. Van spanning naar ontspanning en interesse en nieuwschierigheid!

Ik weet niet precies wat Annemarie met Sabino gaat doen. ik weet wel dat ze altijd 1 of 2 van dit soort paarden een tweede kans geeft en vaak herplaatst. Maar ze vertelde dat Sabino daar voorlopig nog niet klaar voor is en dat hij eerst helemaal op zijn gemak moet zijn. Ik moet eerkijk zeggen dat ik mijn hartje aan hem verloren heb. Wat een lieve, zachte ogen heeft hij!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:09

indrukwekkend kan dat zijn inderdaad, koude rillingen over de rug krijg je ervan, van het feit dat ze mishandeld zijn maar ook van de oplossing.

De mishandelende eigenaren van die paarden zouden eigenlijk voor 'straf' ook mee moeten op cursus, misschien gaan dan hun ogen open en worden de paarden die zij ooit nog in handen krijgen niet meer zo behandeld... want mits die niet ook veranderen komen er helaas meer van dat soort paarden.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:39

het lijkt me zo leuk om bij z'n stal te werken. Want meestal zit er toch een hele lieve pony achter verscholen.

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:55

wouw echt super, dat is toch echt een droom om zoveel te kunnen betekenen voor die paardjes.
als ik toch meer geld had Knipoog
wel leuke ervaring om dat ook zo mee te maken voor je!