Petra Vlasblom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Petra Vlasblom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 10:42

Wij hebben een tijdje geleden les gehad in grondwerk van Petra, helemaal geweldig wat je er allemaal mee kunt bereiken Ach gut

Groetjes Chantal

Heike
Mede-oprichtster

Re: Petra Vlasblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:22

Misschien kun je uitleggen wat er zo geweldig is, en waarom. Dit lijkt op een mededeling waar mensen verder niet veel mee kunnen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 12:20

Ik had helemaal geen ervaring met dat soort dingen, dus Petra kwam en ik wis dus helemaal niet wat ons te wachten stond.

Eerst kregen we wat uitleg over onze houding naar paarden toe en moesten wat oefenen met een lijn en een ander persoon die dus paard speelde { vreselijk gelachen } het ging dus om lichaamstaal.

2 de deel werd de bak door de helft gedeeld en mochten we een voor een ons beestje halen,
Cartoon is een hengst van 5 jaar binnen 3 minuten { ongelooflijk} deed hij alles op lichaamstaal naar je toe komen volgen en dat soort dingen m'n mond viel open.

Ze vond dat ik 2 super paarden had met een vriendelijk karakter zeker die hengst.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:42

petra is super! ik heb les van haar op school.. heb je al een keer op haar site gekeken ? www.2moons.nl zei heeft ook echt een super super mooi paardje! ze weet zoveel!

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:33

Morgen komt ze mij helpen met trailerladen. Ben erg benieuwd. Ik hoop dat ze bij ons ook wonderen kan verrichten. Want mijn merrie krijg ik met geen mogelijkheid de trailer in en morgen moeten we toch echt naar Van Muiswinkel toe. We hebben 2 uur de tijd om haar in de trailer te krijgen. Wens me dus geluk morgen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:25

Pregini schreef:
Morgen komt ze mij helpen met trailerladen. Ben erg benieuwd. Ik hoop dat ze bij ons ook wonderen kan verrichten. Want mijn merrie krijg ik met geen mogelijkheid de trailer in en morgen moeten we toch echt naar Van Muiswinkel toe. We hebben 2 uur de tijd om haar in de trailer te krijgen. Wens me dus geluk morgen Knipoog

Gaat vast lukken. Ze is ook bij de merrie van een stalgenote geweest en binnen anderhalf uur is deze er uiteindelijk wel 10 keer in en uit gegaan in alle rust. Paard was daarvoor niet te laden, ook niet met hulp van diverse zeer handige mensen die normaal wel lastige paarden kunnen laden.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:36

Pregini schreef:

Dat is toevallig, ze komt morgen ook bij mij op stal, om half2 Haha!
Ik durf trouwens te wedden dat het haar lukt, ze is echt geweldig met paarden!

Ik ben echt 'fan' van Petra, ze is voor de zomer een keer bij ons langsgeweest, in eeste instantie voor een trailerlaadprobleem.
Ze zei echter heel eerlijk dat ze in deze trailer (een hele oude van een stalgenoot) niet wilde laden.
We hebben toen besloten om een lesje grondwerk te doen Ja

We zijn ruim 3,5 uur bezig geweest, ik, de eigenaresse van m'n vzpaard en de verzorgster van het andere paard. In die uren ontzettend veel geleerd, zonder écht constant bezig te zijn met de paarden. We deden verschillende oefeningen om je bewust te worden van je lichaamstaal, oefenden op elkaar en later op de paarden.
Ze is ontzettend duidelijk: als je iets verkeerd doet krijg je meteen te horen wát je niet goed doet en hoe het anders moet, maar alles op een hele fijne manier Ja

Omdat ik van de zomer een vervelend incident heb gehad met mn vzpaard en daarbij mn hand gebroken heb, ben ik sindsdien bang voor hem. Ik heb er aan gedacht ermee te stoppen, maar wilde toch nog een lesje bij Petra doen. Gelukkig ben ik zelf al een eind op weg inmiddels om van de angst af te komen, maar ik weet zeker dat als ik morgen een lesje van Petra gehad heb, ik weer licht aan het einde van de tunnel zie Knipoog *LOL*

Ze geeft trouwens ontzettend leuke theorie-avonden, ongelofelijk leerzaam. Wie is daar al eens geweest? Lachen
Zeker een aanrader, ook al heb je niet per sé een probleem met je paard, het is gewoon ontzettend leerzaam en handig, die avond was voor mij wel een echte eye-opener, het geeft écht stof tot nadenken Ja

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:43

hier nog een fan van petra,ze heeft ons geholpen met trailer laden.onze toen nog 4jarige ruin was niet te laden ging helemaal uit zijn panty terwijl hij normaal de rust zelfe is .hij was de extreem moeilijk maar na 3x een uurtje oefenen gaat hij er net zo makkelijk in nooit geen probleem meer gehad.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:54

Hierbij een update. Het is inderdaad gelukt. Ook 10x erin en eruit en op de terugweg zonder haar ging ze er in 1x in. Ben helemaal blij ermee. Petra nogmaals bedankt!!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:30

Heb vanmiddag 2,5 uur les gehad en ongelofelijk wat ik allemaal weer geleerd heb...echt zó'n enorme stap voorwaarts met m'n vzpaard Ja

Sun is heel gevoelig voor allerlei prikkels. Een wapperende jas is al reden voor hem om uit z'n dak te gaan en in paniek te raken. Vanmiddag heeft Petra ons geholpen om hiermee om te gaan en het veilig voor jezelf te houden.
Schrikken mag, maar op mijn nek springen niet meer. En werkelijk waar, binnen 1,5 uur konden we hem, mak als een lammetje, meenemen over het terrein van de boerderij waar ze volop aan het bouwen zijn. Hij vond het heus wel eens spannend, maar over het algemeen was hij zó rustig, een heel ander paard! Haha!

Wat voor mij echt het toppunt van de middag was, was dat ze precíes wist te analyseren wat ze moest doen om mij van mijn angst voor hem af te helpen. Ze vroeg ook telkens of ik het wel aandurfde en of het nog ging, en ze bevestigde het constant als het goedging, zo fijn is dat, als je onzeker van je zaak bent.
Ik voelde me zó trots en intens blij dat Sun en ik langzaam uit dat dal klimmen. Petra heeft ons zó'n eind op weg geholpen! *LOL*

Eindelijk kan ik weer genieten van 'm Lovers
Afbeelding

Wat een stoere bink hè, samen met Petra zo bij dat levensgevaarlijke lawaaierige geval!
Afbeelding

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 08:31

Maethoriel schreef:
Heb vanmiddag 2,5 uur les gehad en ongelofelijk wat ik allemaal weer geleerd heb...echt zó'n enorme stap voorwaarts met m'n vzpaard Ja

Sun is heel gevoelig voor allerlei prikkels. Een wapperende jas is al reden voor hem om uit z'n dak te gaan en in paniek te raken. Vanmiddag heeft Petra ons geholpen om hiermee om te gaan en het veilig voor jezelf te houden.
Schrikken mag, maar op mijn nek springen niet meer. En werkelijk waar, binnen 1,5 uur konden we hem, mak als een lammetje, meenemen over het terrein van de boerderij waar ze volop aan het bouwen zijn. Hij vond het heus wel eens spannend, maar over het algemeen was hij zó rustig, een heel ander paard! Haha!

Wat voor mij echt het toppunt van de middag was, was dat ze precíes wist te analyseren wat ze moest doen om mij van mijn angst voor hem af te helpen. Ze vroeg ook telkens of ik het wel aandurfde en of het nog ging, en ze bevestigde het constant als het goedging, zo fijn is dat, als je onzeker van je zaak bent.
Ik voelde me zó trots en intens blij dat Sun en ik langzaam uit dat dal klimmen. Petra heeft ons zó'n eind op weg geholpen! *LOL*

Eindelijk kan ik weer genieten van 'm Lovers
Afbeelding

Wat een stoere bink hè, samen met Petra zo bij dat levensgevaarlijke lawaaierige geval!
Afbeelding

Geniet lekker van je beesje, leuk paardje trouwens OK dan!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:48

hee kel wat leuk dat de les zo goed ging Lachen jullie komen er wel weer boven op ik weet het zeker!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 01:10

Je hebt een gaaf paardje....en ja, vanaf de grond valt er een heleboel te bereiken, als je maar weet waar je mee bezig bent....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:47

Nadat ik ervaringen las heb ik een tijdje een mailwisseling met haar gehad, na een incident van van de zomer durf(de) ik niet meer te rijden en ik zocht iemand zoals zij, tot mijn grote spijt geeft ze geen lessen meer Verdrietig .

Gaaf trouwens die foto's!

totaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 01:36

Ze geeft tegenwoordig weekend workshops en trainingsweken in Dongen. (in plaats van de privélessen)
Trailerladen doet ze uiteraard wel op lokatie.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:55

Ahh balen!

Zit net haar site te bekijken,
en was van plan te mailen en privelesje te nemen.
Omdat haar site en informatie me wel erg aansprak!

Maar ik hoef haar hier dus niet meer voor te mailen?

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:25

Ik ben gisteravond naar een theorie-les geweest. Is zeker een aanrader ! Ik heb een heleboel geleerd, niet alleen over paarden, maar ook over mezelf. Ik hoop dat ik in de kerstvakantie een midweek cursus bij der kan gaan volgen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:06

hey wat toevallig, ik ga 22 december een theorie avond volgen. heb er al helemaal zin in. Heb Petra al een keer eerder aan de slag gezien, een aantal jaren geleden, dat was haar eerste demonstratie-clinic. Als ik het zo lees hier en daar, heeft ze al een hoop mensen geholpen.

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:30

ik heb een cursus van een weekend bij haar gevolgd in dongen. best een eind rijden voor mij maar het was zeker de moeite waard!! ze doet het echt heel leuk Lachen

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:27

Hier nog iemand met zeer positieve ervaring met Petra. Ook mijn paard was niet te laden en dat is met haar hulp wel gelukt.
Ik heb ook een theorie avond bij haar gevolgd en dat was ook super leuk.
Eerst weer wat sparen en dan ben ik wel van plan om nog meerdere workshops en trainingen bij haar te volgen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:31

Petra doet een hoop dingen. Ik ben bij de theorie-avond trailerladen geweest voor een vriendin van mij. Haar merrie gaat nu probleemloos de wasplaats in. Dat was een tijdje geleden wel anders.

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:28

ik vind petra idd ook geweldig werk doen
zij heeft mij en xena erg geholpen na ons ongelukje
vorig jaar en ben daar dankzij haar weer helemaal overheen Pling