'Een paard liegt niet', de moeite waard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

'Een paard liegt niet', de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 13:51

Hoihoi,

Heeft iemand misschien het boek 'Een paard liegt niet' van Chris irwin?
Ik heb het namelijk te koop aangeboden gekregen, maar ik heb geen idee wat de inhoud is.
Is dat boek dus de moeite waard?

Ik heb trouwen geen idee of het hier goed staat...

e_horse

Re: 'Een paard liegt niet', de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:21

Ja ik vond t wel wat. Het gaat ook erg over naar jezelf kijken: hoe sta je in het leven..etc. Dus niet alleen over paarden.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:12

Leuk boekje! Heb het al een paar jaar geleden gelezen maar vond het wel leuk om te lezen en het was volgens mij niet zo duur ook (en heel dun, dus snel uit Haha! )

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 08:57

Ik vond het ook een leuk boekje om te lezen, ik wilde wat meer over Chris Irwin te weten komen en dat is gelukt, hihi.
Zeker voor dat geld is het een leuk boekje, doen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:05

Ik vond het ook een leuk boekje, en beslist niet duur.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:17

Ik heb het boekje ook pas gelezen. Inderdaad het doet je nadenken over het leven en 'k ben vooral veel te weten gekomen over Chris zelf.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:21

Ik vond het een erg leuk en interresant boekje!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:09

Ik vond er weinig aan. Het is heel veel over Crhis en heel weinig over paarden. Verder heb ik veel positiefs over hem vernomen, als hij nog eens iets uitbrengt wat meer over zijn werkwijze gaat, dan wil ik dat wel aanschaffen.

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:45

Het boekje is best leuk. Hij heeft ook een hoop DVD's, en vooral die over round penn work is echt aan te raden. Was een grote eye opener voor mij! De rest van de DVD's moet ik nog zien maar die zijn vast ook erg goed.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:15

memory schreef:
Het boekje is best leuk. Hij heeft ook een hoop DVD's, en vooral die over round penn work is echt aan te raden. Was een grote eye opener voor mij! De rest van de DVD's moet ik nog zien maar die zijn vast ook erg goed.

Mooi dan weet ik dus nu welke ik ga kopen Knipoog Ik kon maar niet kiezen dus had er nog steeds geeneen gekocht Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:18

Ik heb de DVD's van hem niet gezien, maar kan die van Clinton Anderson wel aanbevelen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:19

Cassidy schreef:
Ik heb de DVD's van hem niet gezien, maar kan die van Clinton Anderson wel aanbevelen.

Clinton Anderson dvd's heb ik al in mijn kast liggen Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:32

Wat is er zo "anders" aan Clinton Anderson? Ik heb hem een keer bij een demo gezien, maar het was mij iets te veel "lik op stuk". Maar misschien is dat op de DVD's anders? DVD's van Chris Irwin klinken als zeer de moeite waard Lachen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:31

Vind CA persoonlijk harder dan Parelli....ik heb alleen zijn eerste serie dvd's en daar schrok ik eigenlijk een beetje van (ben een watje Bloos ). Ik weet dus niet hoe de rest van zijn serie dvd's is.....vond het wel heel veel op PNH lijken dat wel. Maar na het zien van de Chris Irwin demo op de NH dag wil ik toch ook echt een (paar Bloos ) dvd van hem. Sparen dus Clown

Mirthe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:33

Ik vond/vind het wel n goed boek. Heb m nog niet uit, maar ik vind het niet zo'n makkelijk boek.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:56

Timbers schreef:
Vind CA persoonlijk harder dan Parelli....

Ja, die indruk kreeg ik ook "live" en dat past niet bij mij. Maar Chris Irwin klinkt goed Ja

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 19:57

Wat bedoel je precies met harder, Timbers? Btw, ik ga het boekje waarschijnlijk kopen hoor Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:32

djodjodjo schreef:
Wat bedoel je precies met harder, Timbers? Btw, ik ga het boekje waarschijnlijk kopen hoor Knipoog

Ik heb hem live niet gezien, maar op de dvd's vond ik hem zo afstandelijk tegen de paarden. Waar ik allang bevestiging zou hebben gegeven door een kriebel ofzo (mijn paarden zijn gek op kriebels Haha! ) bleef hij ze op gepaste afstand houden.

Daarbij begon hij in mijn ogen in een fase 4 als hij iets vroeg en hield die dan te lang aan.
Maar nogmaals ik ben misschien wel een watje en ik heb absoluut wat aan de dvd's gehad hoor, ik heb er wel wat van opgestoken (ook hoe ik het niet wil). Dus ze zijn zeker leuk om te kijken. Ik heb ook alleen zijn eerste 4 dvd's dus ik weet niet hoe de rest van de serie is.

Moet wel zeggen dat hij een verschrikkelijk irritante stem heeft, je zou bijna het geluid uitzetten Clown

Chris Irwin vond ik op de NH dag gewoon erg leuk uitleggen en ik heb nog even met hem mijn zwarte monster besproken en de dingen die hij zei kwamen bij mij goed over. Ik was het bij zijn demo niet met alles eens, maar dat hoeft ook niet. Net als de DVD's van CA wordt ik graag aan het denken gezet en dat vogel ik zelf wel wat uit hoe ik het wil Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:53

Ik vond het boekje weinig aan.
Was vooral over zijn carriere als paardenman,, hoe en waar hij begon met werken, over zijn vrouw, en echt maar een paar korte stukjes over zijn werkwijze (haast niets).

Meer een biografie, en ik ben helemaal niet geinteresseerd in een foto dat hij bij de scouting zat vroeger, maar wil meer lezen over hoe hij werkt Lachen

Maarja, erg duur is het niet, dus als je het wilt kopen, gewoon doen Haha!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:32

Dat boekje is nu net het minst interessante wat Chris ooit gepubliceerd heeft. Het was volgens mij ook zijn eerste boek. De DVD's zijn echt MEGA-goed! Maar helaas vrij lastig aan te komen in NL...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:45

Auky raadde het me aan, wellicht voeg ik 'em toe aan m'n lijstje voor m'n verjaardag Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:26

Ach, ik vond het wel een leuk boekje. Maar om in de praktijk te gebruiken bij je paard, zal je de DVD's wel moeten hebben, denk ik. Ik heb ze niet, maar ik doe ook al een andere methode bij mijn paard, die ons beiden prima bevalt. Ik hou zelf trouwens niet zo van de 'lik op stuk' manieren. Is ook totaal niet nodig bij mijn paard. En ik ben er ook het type niet voor.... Haha! Haha! Haha!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:29

ik ben er nu in bezig, maar het is wel een boekje wat lekker leest en wat eye openers heeft. voor mij dan... maar het is niet dat je met dit boekje de praktijk in kan

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:44

Chris Irwin is OK dan!
Heb "Een paard liegt niet' ook in de kast staan Lachen

Er staat een artikel in de Bit van december 2006 over Chris Lachen