Nu ik een ongeluk met Isolda gehad heb (waar overigens niemand schuld aan had) zie ik NOG meer lijkt het. En nu houd ik me ook niet meer stil en zeg er wat van. Dat mensen gevaarlijk bezig zijn met die paarden voor de wagen!
Je kan het zo gek niet bedenken. Paarden die voor gammele wagens staan. Ponies die compleet ingespannen worden om vervolgens de leidsels pas vast te maken aan het hoofdstel. Paarden die hun hoofdstel al af hebben terwijl ze nog aan de wagen vast zitten. Verkeerd zittende tuigen.
Mensen die elkaar voorbij rossen als idioten, geen rekening houdend met paarden die daar misschien te opgewonden van raken.
Ik vraag nu gewoon: Doe jij dat altijd zo? Hoe vind je dat, denk je dat dat goed gaat? Is er nog nooit iets gebeurd op deze manier?
Zelfs mensen waarvan ik verwachten zou dat ze beter zouden moeten weten, gaan uit van de braafheid van hun paard. Ja maar, dat doet ie nooit hoor, hij/ zij is schaapmak! En kijken mij dan aan met een domme blik. Alsof er iets zou kunnen gebeuren!! Tuurlijk niet, dat gebeurd alleen een ander.
En inderdaad, ze zijn schaapmak en er is nog nooit iets gebeurd.
Maar mijn nekharen staan overeind, even nadenken over wat je doet kan geen kwaad!
Waarom ik dit tiep? Geen idee.... Om even iets van me af te schrijven, om mensen even aan het denken te zetten misschien....
Kweenie, maar het voelt lekker