[AR] zweephulpen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

zweephulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 12:29

Mijn pony pakt het mennen weer goed op, na een pauze van zo'n 6 jaar. Hij vindt het ontzettend leuk en laat zich goed sturen en schakelen. Ik merk echter dat hij weinig reactie toont op zweephulpen voor het opzij gaan. Het kan zijn dat hij dit niet aangeleerd heeft indertijd. Hij is nooit onder het zadel gereden, dus hij kan ook geen link leggen met beenhulpen. Graag zou ik dit wijken voor de zweep aanleren en oefenen vanaf de grond.

Heeft iemand tips hiervoor ?

Ibbel

Re: zweephulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:59

Longeren en dan volte verkleinen en op zweephulp weer vergroten (toucheren op de schouder), en in de lange lijnen werken.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:34

Niet reageren op de zweep is meestal een teken van te veel gebruik. Of misschien als je pony nu al in de wintervacht zit en je alleen het touwtje er tegen aan laat 'waaien' van gewoon niet voelen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 23:46

Die wintervacht zit er inderdaad al behoorlijk op Ja Teveel gebruik, tja, weet het niet, dit was de eerste rit buiten de wei en voor het eerst dat ik ook de zweep heb moeten gebruiken (anders heb ik het ding alleen maar vast). We zijn net begonnen en dressuurmatig schort er nog van alles aan, maar wil eerst de basis goed krijgen...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:10

Mijn ene pony reageerd direkt op de zweep als ik hem aanleg en mijn andere pony reageerd totaal nooit op de zweep. De reageerd er voornamelijk visueel op. Die kan ik aan de lange lijnen alleen laten wijken zonder oogkleppen.