Twijfels over de Cheyenne...enkele vraagjes!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Twijfels over de Cheyenne...enkele vraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:43

Ik heb net de cheyenne getest (1x) en vind het helemaal top...

Waarom besluit ik dan niet meteen: ik neem de cheyenne?

Wel... tijdens het rijden had ik er geen last van, maar als ik gewoon zat en gedeeltelijk ook in stap, doet er me iets pijn aan mijn vrouwelijke edele delen Clown
dit had ik bij de london niet!!!
wat kan het zijn? ik heb wel het gevoel dat ik véél breder zit in de cheyenne dan in de london...kan het zijn dat ik haar rug voel Verward en hoe kan ik dat verhelpen? dubbele inlages??? Verward

Is het trouwens normaal dat ik een langere singel nodig heb bij de cheyenne dan bij de london?

Enne... dat nubuck en die lichtgekleurde fleece-onderzijde: blijven die enigszins mooi?
Ik rijd veel buiten in slijk, water en modder Clown en ik wou eigenlijk de london omdat die van glad leer is gemaakt en een zwarte onderzijde heeft...maar nu blijkt de cheyenne me nét iets beter te bevallen...
maar ik vraag me af of ik dan voor die investering wel voldoende lang plezier ga hebben van mijn zadel...
Heeft iemand soms foto's van een cheyenne die al wat ouder is en vele ritten heeft meegemaakt? vraag me af hoe die er nu uitziet...

Angela

Re: Twijfels over de Cheyenne...enkele vraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:49

Ik geloof dat iemand hier de cheyenne maat 2 te koop heeft staan.. ga ff voor je zoeken wie..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:50

gevonden. het is marina !

Kun je meteen zien hoe het zadel er na een tijdje uit ziet, en ben je nog goedkoper uit ook!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:10

dank je! nu effe zoeken Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:18

Het klopt idd dat je veeeeel breder lijkt te zitten Ja
De london heb ik nog niet getest (helaas lange wachttijd voor 't testzadel Boos! )

Ik heb een Randolls, komt een beetje overeen met het eerste cheyennezadel (nu is daar veel meer aan verbeterd enzo), mijn randolls vind ik opzich fijn, m'n beide merrie's lopen er goed onder. Alleen issie niet zo heel mooi, zit zo lelijk groenig fleecekleurtje onder Clown ...dus ben érg benieuwd naar de London , ook omdat ik inmiddels wat meer dressuurmatig rijdt Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:53

Misschien een dom vraagje, maar waarom kies je niet voor de london als die je ook bevalt?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:02

frenia schreef:
Ik heb net de cheyenne getest (1x) en vind het helemaal top...

Waarom besluit ik dan niet meteen: ik neem de cheyenne?

Wel... tijdens het rijden had ik er geen last van, maar als ik gewoon zat en gedeeltelijk ook in stap, doet er me iets pijn aan mijn vrouwelijke edele delen Clown

Pijn aan edele delen wordt meestal veroorzaakt door verkeerd zitten met rijden, of een te kleine zitting.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:26

Wél Clown

Op de equitana heb ik de london "getest" op een bok. ook de cheyenne, arizona etc. Ik wil gewoon een recreatief zadel, maar dressuurmodel beviel me toen het best wegens zit + materiaal.

Dus eerst een london testzadel besteld.
In de london zit ik net een beetje opgesloten en stoort de voorpommel me behoorlijk. In Tinkerbells razendsnelle draf, kon ik niet doorzitten en ook niet lichtrijden met de london.
Bij de tweede rit was dat wel al wat beter.
Bij angel zat ik wel heel goed.
Ik heb maar twee x kunnen rijden en heb toen besloten om toch eerst nog een cheyenne aan te vragen. Ik had wel zoiets van: wordt waarschijnlijk de london en ik zal vast wel wennen aan die pommel en lichtrijden enzo...

Nu de cheyenne binnengekregen
ondanks dat die minder goed zat op de bok, vind ik hem veel lekkerder zitten op tinkerbell (nog niet op angel getest!)
ik zat veel vrijer en had echt meer het boomloze gevoel, wat ik bij de london dus niet had.
van de voorpommel bij de cheyenne heb ik helemaal géén last, en ook doorzitten en lichtrijden in racedraf lukt prima + springen ook...
daarbij komt dan nog dat ik de cheyenne handiger vind in omgang (gewicht, etc)

de lichte onderkant en nubuckleer houden me dus tegen, maar slechts een heel klein beetje...
grootste probleem en twijfelpunt is dus de pijn die ik voel bij het zitten...is echt moeilijk uit te leggen...

ik kan dan ook niet goed kiezen...
wat overweegt er voor mij meer?

London:
+ glad leer + zwarte onderzijde
- opgesloten gevoel
- zwaarder en lomper
- lastige voorpommel (gewenning?)
- niet kunnen hard draven, eventueel gewenning?
(- duurder, maar maakt eigenlijk niet veel uit)

Cheyenne:
- nubuck + bleke onderzijde
+ vrij gevoel
- zit breder
+ goed te rijden in alle gangen
+ geen last van voorpommel
+ goedkoper
- pijn... (gewenning? door bredere zit? te verhelpen met een extra inlage???)

ik zou eigenlijk zó voor de cheyenne gaan... als ik wist dat de pijn te verhelpen valt door te wennen of door een extra paar inlages...
als die pijn zo blijft, neem ik liever de voorpommel en het ingesloten gevoel voor lief van de london, daar wen ik wel aan Knipoog

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:29

Aha, nu ik dit zo lees zie ik dat je de cheyenne fijner vindt dan de London.
Uit je eerste post haalde ik dat niet Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:31

aha! nu ik herlees, merk ik idd dat dat niet duidelijk was in mn eerste post Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:34

Als je dubbele inlages hebt zit je alweer een cm hoger,en dus iets minder breed.
Ik denk ook dat het gewenning is,en een combinatie van te lange of te korte beugels.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:38

En je zou natuurlijk de seatsaver van schapenbont kunnen kopen... zit je (als het goed is, niet zelf geprobeert) een stuk zachter mee!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:39

iiiiiiiiiiiieeeeeuw!!! voor mij nooit of te nimmer geen schapenwol meer op m'n zadel Clown

ooit eens gehad zo'n seatsaver en na een tijdje kreeg ik ontzettende jeuk aan m'n kont, pukkeltjes etc (ondanks goed onderhouden Verward) er zaten beesies in Nagelbijten / Gniffelen
sindsdien ben ik er echt vies van Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:40

owja: mijn moeder is er net mee gaan rijden op haar volbloedje (is toch een ander kaliber dan mijn tink Clown ) en zij heeft ook dat ze net op iets heel erg hards zit met een stukje van haar kont. Bij haar is het richting zitbeenknobbels, ik zelf voel het iets meer naar voren...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:44

Waarschijnlijk zit er een vouw in de seatsaver of het pad ligt niet helemaal glad.
Je zou evt eens kunnen testen of het blijft als je de seatsaver eraf haalt (handoekje onder je kont).
Het is namelijk zo dat er wel eens vouwen in komen tijdens het verzenden Ja

Anders PB je Pmarena die verkoopt ze Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:53

pad ligt goed, is er inmiddels al een antal keer opnieuw ondergelegd

zitting lijkt ook goed te liggen... heb ze er idd al eens afgehaald om te kijken of er misschien wat onderzat Clown, lijkt ook niet gevouwen, maar de tip van de handdoek neem ik wel ter harte, zo kan ik met mijn kont uittesten en niet alleen op het oog Knipoog OK dan!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:28

Dat van het pad heb ik omdat een ander meisje drukplekken kreeg van haar chyenne, dat bleek later van de beugelophanging in combi met een pad wat tijdens het rijden raar ging liggen.
De ruggegraadvrijheid ging naar elkaar toe Verward echt heel raar, al denk ik niet dat het bij jou is omdat dat een best smale pony was.
Zelf had ik ook last van die pijn Bloos nu heb ik viltinlages (ongeveer gelijk aan dubbele van grandeur) en is het probleem verholpen Pling

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:46

Het klinkt alsof je de ruggegraat door het zadel heen voelt Verward

Is het vergelijkbaar met het gevoel dat je pony je geeft als je zonder zadel rijdt ?

Zitten er wel inlages in de pad ?

Voel je het met dit zadel op een ander paard ook ?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 20:01

Ik vind het ook erg gek... gevoel is idd wel vergelijkbaar met blote rug, alleen plaatselijker. ik zit ook breder met het zadel dan gewoon zonder natuurlijk.

Zitting is goed, maat ook Clown ik zit nu veel vrijer dan in de london en daar had ik het niet, bovendien kan ik moeilijk groter dan maat 2 Tong uitsteken Clown

Ik heb het nog niet op een ander paard getest, ik hoop morgen en anders zaterdag...

inlages heb ik eigenlijk niet meteen gecontroleerd Bloos maar volgens mij zitten ze er wel in, ga meteen even kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:05

Voel anders ook even of de seatsaver zelf wel glad is , van het zadel afhalen , en met 1 hand eronder houden , andere hand eroverheen strijken en dan zo het hele ding afgaan om te voelen of je ergens een dikker stukje tegenkomt tussen je handen. Dat kan dus zo'n onzichtbare vouw zijn die er normaal na een tijdje uitgaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:28

Ik had in het begin toen ik mijn zadel kreeg ook een bobbeltje in het midden.
Toen kwam dat waarschijnlijk door het verzenden, was na een paar dagen ook weg.. Misschien is dit ook zoiets?? Maar dan zou je die bobbel toch moeten zien zitten..

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:05

_angela_ schreef:
gevonden. het is marina !

Kun je meteen zien hoe het zadel er na een tijdje uit ziet, en ben je nog goedkoper uit ook!

Alleen is het zadel wat ik te koop heb staan nog nieuw Clown
Mijn oude barefoot is de deur al uit.

Als je de barefoot gewoon normaal invet wordt het net zo glad als leer. Ik heb met mijn oude zadel ook heel veel gereden, ook door modder en plassen en daar heeft het niet echt van geleden.
Zelf heb ik de London ook getest en ik vond de cheyenne ook fijner zitten Lachen
Het brede zitten kan je oplossen door dubbele inlages.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 09:33

Ik zie niet echt een bobbel, maar gezien mijn moeder het bij haar paard ook voelde en het na een lange rit minder was/bijna weg was, moet het volgens mij wel zo'n bobbel zijn!

Ik ga meteen vanavond alles uittesten en hopelijk ook rijden, ben benieuwd!

ps: inlages zitten weldegelijk in de pad Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 17:03

Zow, op angel, mijn andere paard, die héél rond is van rug, voel ik het ook, op dezelfde manier en plek als bij tinkerbell. Moet dus weldegelijk het zadel zijn.

Heb de seat nauwkeurig gecontroleerd en ja hoor, er zit een bobbel, maar je moet echt wel héél precies kijken, eigenlijk kan je hem alleen maar voelen.

Na een ongeveer 1 u durend ritje voelde ik er niets meer van, was deze keer dus enkel in het begin pijnlijk! OK dan!

ik denk dus dat ik een nieuwe, zwarte cheyenne ga bestellen Haha!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 06:58

Bij de nieuwe had ik juist die bobbel, bij het testzadel niet meer... had net allemaal over bobels gelezen dus ik was bang dat ook mijn zitting terug moest, maar nee hoor... het was gewoon vouw, die er nu helemaal uit is... mocht je dus eerst hetzelfde voelen... waarsch. zakt het nog weg..