Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bienotje schreef:Als het longeren met pessoa prima ging, met bijzet minder denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar de hulpteugel die bij je longeertraining past ipv je longeermethode gaan aanpassen aan je materiaal..
popcornlover schreef:Ik werk zelf altijd veel met een elastiek. Dit is niet zo stug als bijzetteugels, maar ze leren wel om hun rug te ontspannen en de nek lekker lang te maken. Ik heb hier iig al positieve resultaten mee gezien. En ook hiermee gaan ze hun achterhand goed gebruiken, zodra ze hun rug ontspannen.
Jalenka_Kiya schreef:No even een misverstand uit de wereld helpen: ik zei dat alles met de pessoa goed ging, maar dat is eerlijk gezegd niet helemaal waar. Mijn merrie vertikte het om te galopperen met de pessoa.
horse_girl schreef:Je moet je bijzet sowieso aan de binnenkant iets korter zetten voor de stelling, anders wordt het heel moeilijk voor je paard om een circel te lopen. je kunt ook je longeerlijn door de binnenste bitring doen en dan naar de longeersingel, zodat je zelf extra stelling kunt vragen als dit nodig is.