[AR] wil nieuw wagentje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

wil nieuw wagentje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 11:49

Ik heb een welsh A pony van z'n 1.20 hoog..
Ben al enige tijd opzoek naar een nieuw wagentje..
nu heb er 2 gevonden. maar weet niet of het een beetje degelijk is enzz...

het gaat om deze 2 wagens:

Compleet met 4 schijfremmen
Licht en compleet (+/- 125 kg.)
Voor enkel en dubbelspan
Voor Shetlanders of A-pony's
Elke gewenste kleur mogelijk
2 jaar garantie
Ook zonder achterbankjes te verkrijgen

Afbeelding

2de wagentje:

Marathonwagen Winner type Binky:
Deze marathonwagen is ideaal voor pony's tussen de 1.10 cm en de 1.40 cm

Hij is compleet voor 1 en 2 span en heeft 4 schijfremmen.
Deze lichte wagen (+/- 125 kg.) staat op 19 inch wielen.

Deze wagen in op voorraad maar tevens in elke gewenste kleur te bestellen.

Afbeelding

wat vinden jullie?
we gaan zondag kijken bij deze wagens....

wie heeft er tips en info?

gr mel

Mirannda

Re: wil nieuw wagentje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:09

jasperse rijtuigen heeft ook kleine marathon wagentjes die zijn echt heel stoer Knipoog http://jasperse-rijtuigen.nl/ op zijn site staan allemaal grote maar hij heb ook kleintjes Knipoog

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:31

ik zou goed kijken naar de beenruimte die je hebt met klijne wagens is de beenruimte meestal kort bij sommige kun je de bok naar achtere en voren scuivens en naar links en rechts zou daar op letten en natuurlijk wat je mooi vind kwa gewicht maakt het niets uit de laatste lijkt me wel beter aangezien deze voor grotere wielen heeft voor zover ik kon zien en de bovenste niet moscht dit niet het geval zijn heb ik he mis maar vind het zelf altijd fijn dat de voorwielen iets groter zijn dan de achterwielen en als je veel recreatief ritten rijd dat je achterop ook lekker zit tenzij je hem alleen echt voor de wedstrijden gaat gebruiken dan moet je kijken naar de kortste en de smalste.

veel succes

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:14

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:17

sammykuh schreef:
ik zou goed kijken naar de beenruimte die je hebt met klijne wagens is de beenruimte meestal kort bij sommige kun je de bok naar achtere en voren scuivens en naar links en rechts zou daar op letten en natuurlijk wat je mooi vind kwa gewicht maakt het niets uit de laatste lijkt me wel beter aangezien deze voor grotere wielen heeft voor zover ik kon zien en de bovenste niet moscht dit niet het geval zijn heb ik he mis maar vind het zelf altijd fijn dat de voorwielen iets groter zijn dan de achterwielen en als je veel recreatief ritten rijd dat je achterop ook lekker zit tenzij je hem alleen echt voor de wedstrijden gaat gebruiken dan moet je kijken naar de kortste en de smalste.

veel succes
Misschien een idee om volgende keer, wat punten hoofdletters en spaties te gebruiken.
Zodat wij allemaal met plezier lezen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:18

Ik zou gaan voor 2 schijfremmen ipv van 4. Dat scheeld weer wat kilo's en de voorrem gebruik je haast nooit. Dat geeft alleen maar ongelukken.

Er is trouwens een sticky met wagenbouwers hier op ar.

Ik vind het beide mooi wagentjes. Ik zou met je pony naar die wagenbouwer gaan en kijken wat het mooist staat. En natuurlijk welke jij het fijnst vind zitten.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:40

Probeer eens bij van de Heuvel ik heb daar een offerte gekregen van een enkelspan of dubbelspan ponywagentje voor A-pony,

dit alles voor 2250 euro..
Erg leuk alles erop en eraan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:16

Moderatoropmerking:
Ik geloof niet dat het de bedoeling is van TS om over andere wagenbouwers te horen te krijgen. Bovendien staan die (bijna) allemaal in de FAQ. Graag alleen advies over deze twee wagens, en tips voor bij de aankoop.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:13

Hallo,

Ik heb een van deze wagentjes, zie profiel. Type dinky rvs.
Ik ben er ontzettend blij mee, mijn pony is 1.18. Wij rijden ook wedstrijden nu ermee.
Wat wil je nog meer weten??

Ik ben er super blij mee!!!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:16

Ja beenruimte, ik ben bij een heleboel wagenbouwers geweest, voordat ik deze wagen kocht. Deze had echt verreweg de meeste beenruimte. Ik kan mijn benen echt helemaal strekken en zelfs voor lange ritten is het heerlijk. Ik zit trouwens heerlijk in mijn kuipstoel de brijrijder heeft een simpele stoel, maar kan nog steeds heel goed zijn benen kwijt.

Verder kan je alles kiezen en alles anders indien je dat wilt. Hele aardige man, goeie service, stevige kwaliteit.Kortom, helemaal tevreden hier.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 22:57

linlovesyou schreef:
Ja beenruimte, ik ben bij een heleboel wagenbouwers geweest, voordat ik deze wagen kocht. Deze had echt verreweg de meeste beenruimte. Ik kan mijn benen echt helemaal strekken en zelfs voor lange ritten is het heerlijk. Ik zit trouwens heerlijk in mijn kuipstoel de brijrijder heeft een simpele stoel, maar kan nog steeds heel goed zijn benen kwijt.

Verder kan je alles kiezen en alles anders indien je dat wilt. Hele aardige man, goeie service, stevige kwaliteit.Kortom, helemaal tevreden hier.

dank jullie voor de tips!

zit erg tetwijvelen tussen deze twee...
volgens mij is het enige grote verschil tussen die 2 is. dat de zwarte grotere willen heeft.. dus iets hoger zit...

kwa model zijn ze nagenoeg hetzelfde...

LINLOVESYOU: denk je dat de zwarte ook kan? bij een pony rond de 1.20 hoog?
heb jij misschien een foto van jouw spannetje met jouw karretje? ff kijken hoe dat staat...

gr melanie

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:46

Grotere wielen kan je er denk ik zo onder laten zetten als je dat even vraagt aan de verkoper. Dat hoeft geen verschil te maken.

Verschil lijkt dan te zijn dat de bovenste langer is, maar dat zou dus ook kunnen vertekenen door het verschil in wielen. Maar als de onderste inderdaad korter is, zou ik voor die gaan. Als er dan nog een wedstrijdje komt in de toekomst ben je daarme in je voordeel, doordat je beter cq. korter kan wenden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:28

Nog even een tip van iemand die (nog) geen 4-wieler heeft maar ook aan het rondkijken en vragen is:
Als het leverbaar is, en als je het je kunt veroorloven, kies dan de RVS uitvoering. Iedereen die ik spreek zegt: lak is zo beschadigd, lak is kwetsbaarder en moet je echt goed onderhouden (iedere keer meteen afspuiten). RVS kan gewoon meer hebben, althans een kras gaat in ieder geval niet roesten, en een keer de bagger laten zitten omdat je bekaf bent is ook geen doodzonde.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:17

Deze karrtjes zijn allebei verkrijgbaar tegen een kleine meerprijs met rvs. Ik heb het ook gedaan. Ibbel heeft helemaal gelijk, dat is zo'n voordeel. Anders gaat je lak eraf bij elke stootje.

Ik heb het eerste karretje, alleen dan in rvs uitvoering. De tweede is exact hetzelfde, alleen met grotere wielen. Toen ik dit karretje kocht, dec vorig jaar, toen was er nog maar eentje.
Ik heb dus een pony van 1.18 en die loopt voor het bovenste karretje.

In mijn profiel staan fotos van het karretje met en zonder pony ervoor.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:18

Ps het verschil lijkt ook door de kleuren, ik heb ze in verschillende kleuren gezien, en sommige kleuren lijken heel anders van vorm. Is gewoon gezichtsbedrog.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:35

Ik heb alleen RVS boomvangers (mat RVS) en op mijn laklaag een extra harde transperante vernis. Hierdoor kost het behoorlijk wat moeite om de lak te beschadigen. Enigste plekjes die zijn beschadigd komt door omslaan op de straat (en daar kan hij niet tegen.... raar he)
De RVS boomvangers bewerk ik 1 keer per jaar met RVS poets (Commadant) en dan zijn alle krasjes er weer uit.
Tip als je gaat kijken: even de voorwielen in een bocht van 90 graden zetten en dan achterop gaan staan. Heeft hij snel de neiging te gaan stijgeren dan is hij onvoldoende stabiel. Kijk ook even wat voor remblokjes erbij zitten. Zijn deze makkelijk leverbaar in Nederland. Blokjes is toch iets wat je meerdere malen zal gaan vervangen.
Persoonlijk zou ik de tweede wagen nemen, je kan beter iets te hoog zitten dan te laag

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:47

napie schreef:
Tip als je gaat kijken: even de voorwielen in een bocht van 90 graden zetten en dan achterop gaan staan. Heeft hij snel de neiging te gaan stijgeren dan is hij onvoldoende stabiel.

Dit zegt dus niets over stabiliteit van de wagen....

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:22

Deze kar heeft schijmremmen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:23

linlovesyou schreef:
Deze kar heeft schijmremmen.

Wat heeft deze kar????

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:02

Haha sorry schijf remmen

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:37

dank jullie wel voor de tips!

we gaan zondag kijken...

helaas kunnen we mijn pony niet meenemen daarheen...
tis voor ond 3uur rijden...
en ze is nu 2.5 ofzo drachtig.... dus doe ik dat liever nu niet..
en moet anders ook een trailer zien teregelen + auto...

jullie horen wel welke het wel of niet word...

xxthesjj__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:12

En welke werd het??

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:51

he hallo

jeetje ben net thuis!

tis de eerste geworden!!!!
die meneer adviseerde me deze echt!

tis een donkergroene(tegen zwart aan) met geel...

ik zal van de week ff fotos maken...

owja, we hebben niet de rvs genomen.

gr mel