Mijn paard gebruikt haar gewicht en kracht..gooit haar schouder naar je toe en je hebt niks meer te zeggen..of springt over de klep en gaat er in galop vandoor..je houd haar echt niet..
Wie heeft er tips? het hoeft niet gelijk vandaag ik heb de tijd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ook bij Est merk ik dat het fijn is dat ik buiten de trailer sta, zodra ik nl. binnen ga staan heeft ze een houding van "jij wil mij erin krijgen" en schiet ze weer naar buiten.
_angela_ schreef:Ik heb mijn paard ook normaal de trailer op leren lopen door middel van Parelli.
Wel heb ik telkens maar een klein stapje vooruit gevraagd. Eerst gewoon zijwaarts over de trailerklep, toen dat goed ging, direct naar de wei en niks meer me doen. Later ben ik begonnen met het in de trailer laten lopen. Eerst alleen het hoofd erin (de trailerklep was immer geen probleem meer) en toen weer lekker de wei op. De keer erna met 1 voetje in de trailer, daarna 2 en zo steeds een stapje verder. De beloning voor je paard is zo optimaal : RUST!
....maar dat was ook een periode van weken. Dus het belangrijkste neem de tijd en overvraag je paardje niet:D Hou het leuk voor je paard! 

erbij roepen en samen aan de slag gaan, je kunt ook de DVD van Parelli kopen en die een aantal keer bekijken, dan leer je ook al heel veel. Diverse websites geven ook al een hoop tips en trucs.
misschien kan ik een trailer lenen op stal..alleen zit ik met het probleem dat ik geen auto met trekhaak heb
(kan nog even rondvragen) maar ik zou het heel fijn vinden als je me zou willen helpen!
Je zult toch eerst het paard in kwestie moeten zien ipv via bokt om te kunnen beoordelen waar het probleem precies zit, misschien is het wel een klein probleem wat met een beetje hulp zo opgelost kan worden.
keetieee schreef:ik ben er net mee begonnen..en zo ver ben ik nog niet..
laatst heeft iemand me geholpen en die zij ook als ze over je heen gallopeerd moet je opzij gaan..
Iedereen zegt wat anders..kan je me vertellen hoe ik duidelijk kan maken dat ze niet over me heen mag zonder dat ze over me heen gaat?