Mijn paard gebruikt haar gewicht en kracht..gooit haar schouder naar je toe en je hebt niks meer te zeggen..of springt over de klep en gaat er in galop vandoor..je houd haar echt niet..
Wie heeft er tips? het hoeft niet gelijk vandaag ik heb de tijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_angela_ schreef:Ik heb mijn paard ook normaal de trailer op leren lopen door middel van Parelli.
Wel heb ik telkens maar een klein stapje vooruit gevraagd. Eerst gewoon zijwaarts over de trailerklep, toen dat goed ging, direct naar de wei en niks meer me doen. Later ben ik begonnen met het in de trailer laten lopen. Eerst alleen het hoofd erin (de trailerklep was immer geen probleem meer) en toen weer lekker de wei op. De keer erna met 1 voetje in de trailer, daarna 2 en zo steeds een stapje verder. De beloning voor je paard is zo optimaal : RUST!
keetieee schreef:ik ben er net mee begonnen..en zo ver ben ik nog niet..
laatst heeft iemand me geholpen en die zij ook als ze over je heen gallopeerd moet je opzij gaan..
Iedereen zegt wat anders..kan je me vertellen hoe ik duidelijk kan maken dat ze niet over me heen mag zonder dat ze over me heen gaat?