niet voorwaarts.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

niet voorwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:13

Ik longeer mijn paard best vaak, voor de afwisseling en om haar over haar rug helemaal los te krijgen, met een elastiek is het meestal al genoeg, maar als ze dan netjes afgebogen hoofdje laag loopt, trekt e ineens aan de rem, en is de draf/stap/galop het minimale van galop gaat het terug naar draf en draf word een sukkeldrafje... als ik haar naar voren drijf/jaag komt haar hoofd in de lucht... en kan ik weer opnieuw beginnen.

als ik de hulpen zo klein mogelijk maak maar wel met effect, heeft het nauwelijks effect en na 10 passen is het weer hetzelfde tempo. wat kan ik hieraan doen?
bedankt alvast!

MendyGinger

Re: niet voorwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:14

heb je een longeerzweep ? zo ja gebruik hem door achter de kont te slaan en als het niet lukt sla dan op de kont (wel niet te hard) Lachen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:19

het is voor je paard nog erg moeilijk om alle spieren los te laten, achterhand eronder, nageeflijk ed.
met een longeerzweep slaan levert alleen maar spanning op.
probeer toch maar kleine versnellingen te rijden, dan maar 10 passen, goed belonen en even later weer proberen....

succes!

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:25

sorry , ik had het niet goed begrepen Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:48

Een eerste vereiste is dat een paard snapt dat ie voorwaarts moet. Dus het is nog niet noodzakelijk dat ie mooi in de houding loopt. Eerst leren dat ie voorwaarts moet, dan komt de ontspanning vanzelf, en de nageeflijkheid ook..

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:51

idd jeske daar ben ik het helemaal mee eens, tuurlijk een paard moet lekker ontspannen lopen, maar als je hem steeds moet storen uit die ontspanning, kan je beter eerst zorgen dat die eerst goed naar voren blijft lopen, dan maar niet naar beneden. dat komt later wel x Anouk

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 20:55

dankjulliewel