[AR] wat erachter met beleren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammykuh

wat erachter met beleren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:31

hoi

we heben al wat paarden beleerd maar ik ben nu bezig met mijn eigen paardje en aangezien het met de dubbele lijnen en stemhulpen al goed gaat wil ik er over een maandje of 2 een bandje achter hangen zodat hij leert trekken en daarna ( word pas begin volgend jaar ) een sulky en weer daarna de kar waar ik normaal met mijn andere paardje mee rijd.

mijn vraag wat julie er zowel achter hangen met beleren wij altijd een autoband.

zou graag willen weten wat jullie doen heb namelijk weleens iemand met een grote trekkerband gezien. vind dit persoonlijk wel heel erg zwaar het is een welsh a tje van 1.20 dus vind een autoband goed genoeg de andere welsh waar ik mee rijd hebben we ook daarmee beleerd.

BlackDevils

Re: wat erachter met beleren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:59

Ja hoor, dat doe ik ook.
Wel natuurlijk er even een zweng er aan maken.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:07

Wij hebben 1 keer een autoband gebruikt. Maar toen ging het ook goed mis. De pony stapte met een been over de streng en schrok daarvan en ging toen alleen maar harder lopen. Waardoor de streng helemaal strak tussen de benen kwam. Toen ze stopte met rennen hebben we haar afgespannen en gekalmeerd. Daarna een half jaar niks meer gedaan. Toen helemaal over nieuw eerst op de lange leidsels en daarna iemand die de strengen vast houd en zich laat trekken. Zodat ze niet meer over het touw kon stappen. Daarna gewoon voor de kar. Maar niet te lang hoogstens een kwartier. En daarna goed de borst afspuiten. En sinds dien doen we het altijd zo. Die ponny was maar 1.35. Als de kar niet te groot is dan gaat dat wel en niet in het losse zand.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:17

ja er zit een zweng aan en voor we dat doen leren we ze altijd dat als er iets fout kan gaan en de strengen tussen de benen zouden komen ze rustig moeten blijven dit doen we met een streng of longeerlijn tussen zijn benen laten waar niets aan vast zit net zo lang tot hij het gewend is en er niets raars mee doet.

heb weleens gezein dat iemand een matje gebruikt maar dit is toch best licht lijkt mij en hebben ze toch nog niet het gevoel van iet voorttrekken?

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:28

Zucht en verwijst naar de faq.
*temt*

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:40

Hier zijn echt al heel erg veel topics over geweest. Misschien kan je de zoekfunctie eens gebruiken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:43

Sammykuh, kan je in ieder geval proberen hoofdletters en leestekens te gebruiken? Je teksten zijn nu niet leesbaar.

Aangezien er in de FAQ en de charter ook legio verwijzingen naar gelijknamige/gelijksoortige topics staan (deze bijvoorbeeld), komt hier een slotje.