[AR] Strengen inkorten; hoeveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Strengen inkorten; hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:39

Ik heb m'n nieuwe tuig van Ideal binnen voor m'n shet. Strengen zijn veel te lang en die kan ik gratis in laten korten bij de zaak waar ik em vandaan heb.
Maar... ik weet niet hoevéél ik em in moet laten korten. Pony staat nu nl voor een 2wieler (zie profiel voor foto) en ik weet niet hoeveel langer de strengen moeten zijn als ik haar ooit voor een 4wieler ga zetten (is de bedoeling nl als ik later groot en rijk ben Tong uitsteken ).
Kan daar veel verschil tussen zitten? Zou zo jammer zijn als ik er teveel van af laat halen... erbijaan plakken gaat niet zo makkelijk...
Heeft iemand enig idee? help Blond

A10

Re: Strengen inkorten; hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:50

Waarom laat je er niet gewoon gaten bij slaan. Dan zie je de goed maat en dan kun je het stuk wat over is er altijd nog af halen

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:12

Omdat ik er nog lang niet aan toe ben om een 4wieler te kopen en als ik de strengen dan op het korste gat doe, heb ik een hele lap leer over wat dan in de weg zit...
En nu kan ik het gratis laten 'afknippen' en werken ze het mooi voor me af.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:38

Mijn strengen waren voor mijn sulky ook véél te lang, toen ik mijn vierwieler kreeg moest hij op het kortste gat! Ik zou er dus rekening mee houden dat je het niet meer redt als je ze in laat korten. Je kan ze wel met een tie-wrap netjes om je borsttuig vastzetten, dan flappert het in ieder geval niet.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:51

IvoIce schreef:
Mijn strengen waren voor mijn sulky ook véél te lang, toen ik mijn vierwieler kreeg moest hij op het kortste gat! Ik zou er dus rekening mee houden dat je het niet meer redt als je ze in laat korten. Je kan ze wel met een tie-wrap netjes om je borsttuig vastzetten, dan flappert het in ieder geval niet.

Het stuk wat overblijft zit achteraan bij de strop (heb doorlopende strengen). Heb nog even geen foto, maar als de zweng dan heen en weer wiebelt, gaat dat steeds tegen m'n wagen aanschuren en zoals het er nu naar uitziet blijft er een flink stuk over...
Jij had wel zo'n hele kleine sulky toch? Dan is het verschil lijkt me nóg groter...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:51

Is er bij je vereniging niet iemand met een vierwielertje maat shet? Dan zet je Lotje daar even voor om te kijken of er veel verschil in lengte van de strengen is. Vierwielers wijken wat dat betreft weinig van elkaar af.

Als je die mogelijkheid niet heb, alleen extra gaten laten maken en de uiteinden terugslaan en met een tape'je oid. vastzetten. Het zou onwijs zonde zijn als ze straks net 5 cm te kort zijn.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:09

Vickelientje, daar heb je gelijk in, ik had zo'n prulding.

Sjonnie's idee inderdaad wel handig!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 12:16

Sanne, da's wel een goeie, dank. Ze heeft laatst met tandemrijden voor een 4wieler gestaan, maar daar zat de zweng heel hoog van, dus de strengen hoefden toen niet korter...
Ik heb niemand op de vereniging verder, maar mss die 'wagenman' bij mij in de buurt... die heeft zo'n 4wieler staat die ik ooit wil hebben... mss kan ik hem eens vragen.
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb Bloos Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:23

Ik zou er gewoon gaten bij laten slaan en ze dan terug steken door het passant. Zo zat het bij mij ook, het zou zonde zijn als ze straks te kort zijn.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:20

Bert Gerben lest toch ook bij jullie op de vereniging en heeft zn shetten voor een vierwieler staan, misschien dat je die eens kan vragen....Als je er te veel afknipt zou zonde zijn en krijg je later spijt als je "groot en rijk"bent Vork

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:41

Troy der strengen moeten eigenlijk ook ingekort worden. maar ik rijd ook met twee karretjes, en dat scheelt een hoop tussen mijn sulky en mijn marathon karretje.
Ik heb ze nu gewoon afgeplakt, zwart tape eromheen.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:35

Eerst dacht ik, als je ooit groot en rijk bent heb je ook wel geld voor nieuwe strengen Clown
Maarja las net dat je doorlopende strengen had, dan gaat het een stuk moeilijker.
Idd gewoon gaten bij laten slaan en de lange flap op een nette manier wegwerken zodat die niet in de weg zit.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 08:50

Roxatte schreef:
Bert Gerben lest toch ook bij jullie op de vereniging en heeft zn shetten voor een vierwieler staan, misschien dat je die eens kan vragen....Als je er te veel afknipt zou zonde zijn en krijg je later spijt als je "groot en rijk"bent Vork

Haha Haha! Ja, teveel afknippen zou niet grappig zijn.
Maar Bert is wel lid van onze vereniging, maar komt nooit bij ons op les. Dus kzie em nooit.

Lintjuuuh schreef:
Eerst dacht ik, als je ooit groot en rijk bent heb je ook wel geld voor nieuwe strengen Clown
Maarja las net dat je doorlopende strengen had, dan gaat het een stuk moeilijker.
Idd gewoon gaten bij laten slaan en de lange flap op een nette manier wegwerken zodat die niet in de weg zit.

Haha, ja, ik wil later wel groot en rijk blíjven he Tong uitsteken

Waar ik nog mee zit, is dat ik straks van die mooie veiligheidssluitingen aan m'n strengen krijg. Principe is dat juist dat ze snel en makkelijk los te maken zijn.
Als ik ze dus vast ga tapen, werkt het niet meer zoals ik zou willen...
dus weet nog niet hoe ik dat op een goeie, veilige manier dan op ga lossen...dus meer ideeën zijn heel erg welkom Bloos

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:49

Ik heb zondag even stiekem bij Mjet der strengen gekeken, Maar je kan eventueel met een trekbandje een soort passantje maken, waardoor je het uiteinde vastzet. Dan trek je hem niet helemaal vast, maar laat je iets ruimte waardoor hij wel blijft zitten maar dat je hem wel makkelijk los kan halen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:59

Stiekumerd Tong uitsteken

2fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:02

heeeeeeee dat valt mij nou even tegen zeg dat jij hier geen raad mee weet.....wordt toch tijd dat je een keer komt meerijden met de friezen jongens he...ipv de tinkers....
Serieus, je kan het beste de strengen op maat laten en de gaten erbij laten maken. Je kan de strengen makelijk (langs de panieksluiting) terug steken door de gesp. Dit blijft goed zitten...alleen bij een marathon even vasttapen rond de gesp en dan kan je ook de panieksluitingen blijven gebruiken.
tot gauw en een aai voor joey...(ell.)

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:29

haha Haha! Jaja ell, ik ga zeker nog eens mee hoor! Enne, ik weet niet alles hoor Tong uitsteken
Jij ook niet, haha, want ik heb een ander soort veiligheids sluiting dan een paniekhaak die jij bedoelt. Heb een quick release buckle... zo heet het ongeveer geloof ik Bloos

Sanne je bent geweldig! Dat is een hele goeie! OK dan!