Verschil tussen Voest en Parelli??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_dB

Verschil tussen Voest en Parelli??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 22:24

Ik heb zo eens rondgekeken op dit forum, maar kan nog niet echt helder krijgen wat precies het verschil is tussen Voest en Parelli. Jullie hebben het allemaal over de parelli games en dat voest steeds hetzelfde is, maar wat houdt dat dan in? Wat doe je dan met je paard?

En bovendien wordt overal het commentaar gegeven dat bepaalde boeken goed zijn, maar ik zou gewoon graag eerst het verschil weten tussen alle stromingen, daarna wil ik best spullen gaan aanschaffen!

Wie kan me duidelijk uitleggen wat de verschillen zijn??

Cassidy

Re: Verschil tussen Voest en Parelli??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:03

Voest heeft heel veel bij Parelli afgekeken, maar er op een gegeven moment ook een eigen draai aan gegeven. Het loswerken van Voest kom je bij Parelli ook tegen, maar pas later in zijn programma. Het verschil tussen Voest en Parelli is dat Parelli een duidelijk stappenplan en een cursus heeft die je ook thuis kunt volgen met boekjes en DVD's (voorheen video's) die ik bij Voest mis. Bij de nieuwe levels komt er ook een stukje mensenpsychologie kijken via de begeleiding door Stephanie Burns, die je ook buiten de paarden heel erg kan helpen om anders tegen dingen aan te gaan kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:21

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:08

Ik vind vooral het stappenplan bij Parelli erg fijn, het is duidelijk hoe je dingen kunt/moet doen, en dit wordt stapje bij stapje uitgebreid. Vooral fijn als je niet meteen op cursus wilt, maar zelf eerst aan de slag wilt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:47

_angela_ schreef:
Ik vind vooral het stappenplan bij Parelli erg fijn, het is duidelijk hoe je dingen kunt/moet doen, en dit wordt stapje bij stapje uitgebreid. Vooral fijn als je niet meteen op cursus wilt, maar zelf eerst aan de slag wilt.

ja idd, dat was ook mijn redenom over te stappen

met Voest liep ik toch vast op een gegeven moment

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:55

ik volg even