anders rijden met boomloos?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boomloos

rijd lekker.
26 (68%)
gaat wel
3 (7%)
zadel rijd beter
7 (18%)
niet zo stevig
Geen stemmen
geen aanrader
1 (2%)
afschuwlijk
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 38

mandiiee

anders rijden met boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:05

hallo,
mijn vz pony krijgt volgende week een boomloos zadel.
maar nu had ik gehoord dat het even wennen is, en het minder stevig zit
maar moet ik nu echt anders gaan rijden, de pony hobbelt nogal zou ik hier last van kunnen krijgen?

hebben jullie nog tips of andwoorden hoe je met boomloos moet rijden?

m1992

Re: anders rijden met boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:08

ik vind het fijn rijden... maar rijd nog liever zonder zadel.. Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:12

Ik heb net een boomloos test zadel gehad maar ik vond het niks,ik had een paar dagen spierpijn op plaatsen waar van ik niet wist dat ik daar spieren had zitten.Ik vond het ook niet lekker zitten en dat wiebelige gevoel had ik niet.

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:13

oke, mag ik vragen waarom je het niet lekker vond rijden? behalve de spierpijn?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:20

Ik had er een voorstelling van en hoorde ook van iedereen dat je er wiebelig op zit en dat je je evenwicht kwijt bent,dus dacht ik aan het gevoel van zonder zadel rijden.Maar ik had juist een erg opgesloten gevoel een soort van beklemming zeg maar,helemaal geen vrij gevoel.Mijn paard was ook erg wild en kwam zelfs 2 keer omhoog, dus die vond het ook niks.Ik bleef maar aansingelen en iemand moest tegen hangen anders verschoof het steeds.

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:21

oke bedankt hoop dat ik het gevoel niet heb.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:50

Het is even wennen voor de meeste, maar als je daar eenmaal doorheen bent rijdt het heerlijk.
Ik kon er in begin echt niet op rijden, ik was net een beginner, had totaal geen balans.
Nu zit ik er netter op dan op de meeste boomzadels. Vooral m'n benen liggen veel stiller. Bij dit zadel heb ik geen steun bij m'n benen, daarom moet ik ze wel stil houden, anders raak ik uit balans.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 07:38

Ik zweer ook bij mn barefoot, vanaf dag 1 zit ik er veel beter in dan in ,m oude zadel.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:48

ik moest de eerste week wel even wennen! maar nu zit ik super Haha!
ik heb een ronde pony, en eigenlijk schoof elk zadel op hem... maar nu met mijn barefoot heb ik nergens last meer van en hij loopt er ook super lekker onder Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:24

Ik heb een randoll's boomloos zadel en ben er ook héél tevreden over. Dit zadel is minder luxueus afgewerkt dan de barefoot en een stuk goedkoper, maar zeker niet slechter. Het schuift niet. Ik heb het zadel al zowel op paarden met een schoft als ronde paarden (fjorden) zonder schoft gelegd. Heb een pad met sympanova onderkant en een gewone neoprene singel. Vind het zadel zalig om mee te rijden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:38

Ik mis een optie bij de antwoorden, nl: 'is fantastisch en ik wil nooit meer anders' Haha!
Ik heb er eigenlijk niet zo heel lang aan moeten wennen, het zat zowiezo vanaf het begin al veel fijner en zachter dan andere zadels. Ik had wel in het begin het probleem dat na een flinke galop door de bocht het zadel iets scheef lag, dat kwam omdat ik geen goede zit had. Dat zal bij marleen_usar ook het probleem zijn geweest denk ik.
Je hebt ook kans dat jou pony veel minder gaat hobbelen en veel vrijer gaat lopen Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:03

MysticTinker schreef:
Ik mis een optie bij de antwoorden, nl: 'is fantastisch en ik wil nooit meer anders' Haha!
Ik heb er eigenlijk niet zo heel lang aan moeten wennen, het zat zowiezo vanaf het begin al veel fijner en zachter dan andere zadels. Ik had wel in het begin het probleem dat na een flinke galop door de bocht het zadel iets scheef lag, dat kwam omdat ik geen goede zit had. Lachen

jep dat had ik eerst in het begin ook wel wat. ik reed zowiezo als vaak zonder zadel dus heb een goede zit. welk vond ik het gewoon even een klein beetje wennen met die beugels en je moet ook wennen aan het voorboogje maar als alles goed zit, dan is het super!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:09

ik heb sinds 2 weken een barefoot en heb heerlijk gereden tot vrijdagmiddag Verdrietig ...toen deed ik even het klittenband los (rrrrtttssssjjjt!!!) van de zitting en mijn pony schrok daar zo enorm van dat ik er achterover van afgekiept ben en plat op mijn rug terecht kwam...kon niks meer..elleboog open en een enorm ei op mijn hand (hoe was dat nou weer gebeurd??) gelukkig was mijn dochter er bij, die met gsm mijn man belde en richting weg is gelopen met de paarden (lag op bospad evenwijdig aan weg) om hem de weg te wijzen. Rug blauw etc dus voorlopig even helemaal niet rijden.. maar wel een heerlijk zadel trouwens!!! Haha! dus nooit zo stom zijn om tijdens het rijden even je zadeldek plat te doen..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:13

Banjer en ik rijden met een Torsion en we willen nooit meer anders... Lachen

Banjer loopt er veel ruimer en makkelijker mee, en ik heb veel houvast... en na lange ritten geen centje pijn aan mijn kont... Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:53

Ik heb ook nooit echt hoeven wennen, t zat gelijk heerlijk Haha! nou heb ik ook wel een pony met fijne gangen en een fijne rug Lachen
Ik kan niet meer op een gewoon zadel zitten, zonder na een half uur pijn in m'n kont te krijgen Haha! dus ik blijf lekker met m'n barefootje rijden!

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:53

Josefien schreef:
ik heb sinds 2 weken een barefoot en heb heerlijk gereden tot vrijdagmiddag Verdrietig ...toen deed ik even het klittenband los (rrrrtttssssjjjt!!!) van de zitting en mijn pony schrok daar zo enorm van dat ik er achterover van afgekiept ben en plat op mijn rug terecht kwam...kon niks meer..elleboog open en een enorm ei op mijn hand (hoe was dat nou weer gebeurd??) gelukkig was mijn dochter er bij, die met gsm mijn man belde en richting weg is gelopen met de paarden (lag op bospad evenwijdig aan weg) om hem de weg te wijzen. Rug blauw etc dus voorlopig even helemaal niet rijden.. maar wel een heerlijk zadel trouwens!!! Haha! dus nooit zo stom zijn om tijdens het rijden even je zadeldek plat te doen..

dat is niet zo fijn.
beterschap.
ik zal kijken hoe het rijd en jullie op de hoogte houden.
ik be erg benieuw hoe dit gaat.

en ik zal de optie's toe voegen Haha!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 00:16

Bij mn vorige verzorgpaard heb ik het getest en vond ik het verschikkelijk. Maar dat paard was niet zo voorwaarts.
De pony die ik nu rijd is wel heel voorwaarts en dan vind ik boomloos heerlijk. Een keer had ik met een gewoon zadel gereden. Geen spierpijn, maar t zit gewoon veel minder.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:09

in het begin vond ik het vreselijk had het gevoel dat ik er zo af viel, maar dat heb ik omgekeerd nu met mijn wintec Haha!

ceauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:40

boomloos? Daar had ik nog nooit van gehoord. Kan best fijn zijn Lachen
grappig...

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 11:08

Ik heb er mee gereden dinsdag.
maarr...
ik ging rijden maar mijn paardje was erg druk dus ik denk ga ff lekker stappen.
hoor ik opeens achter me honden dus ik kijk en ja hoor doedel geeft een bok en nog een en nog een en ja daar lag ik:P.
ik had m nog vast maar ja hij gaf zo'n ruk dat ik m losliet dus die is terug naar stal gerent.
ik had niet veel in de brantnetels gevallen maar verder niks gelukkig nu beetje bij in me linker been en arm maarja.
daarna ben ik in de bak gaan rijden, gelukkig had doedel niks maar onder het paard rijden voelden ik toch wel wat pijn maar ja ik ging door en ik vind het zadel echt lekker zitten wel anders maar lekker.
bedankt voor jullie reacties

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:35

Ik vind het echt heerlijk rijden. Meteen vanaf de eerst dag al.

Het is wel raar als je eerst op een boomzadel zit, en daarna op de boomloos. Maar dat is ook omgekeerd.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:05

welke boomloze is het geworden mandiiee? er zit wel verschil in heb ik gemerkt dankzij de diverse testzadels. Lachen

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 20:07

randalls als ik het goed schrijf.
ik vind t lekker zitten wel beetje wennen omdta je minder sten hebt en de western beugels vind ik niet oz fijn. maar verder echt lekker

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:11

Ik zou niet meer anders willen, we hebben nu een western van Bob Marchell en het zit heerlijk ik heb m'n keuze al gemaakt.