hulp/tips nodig! (longeren met pessoa)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hulp/tips nodig! (longeren met pessoa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 19:21

hoihoi

ik heb de hulp nodig van jullie bokkers!

ik heb vandaag gelongeerd met pessoa, op zich was ze wel braaf (behalve dat ze steeds wilde eten ik longeerde in de wei) maar rechtsom sprong ze steeds in de verkeerde galop...iemand daar tips voor? (ik weet dat ze op links moeilijk loslaat dus dat er een spier rechts niet lang genoeg is en ze daardoor moeite heeft haar rechtervoorbeen eruit te gooien dus sneller in linkergalop wil) ik heb de longeerlijn door de bitring en dan aan de singel anders kijkt ze heel erg naar buiten, maar in de galop gaat ze dan mega naar binnen kijken en zwaait ze soms uit, doe ik de longeerlijn normaal dus gewoon aan buiten bitring, loopt ze weer in buitenstelling en wil nog minder nageven.. dat is dus ook geen optie, als ie aan de longeersingel zit geeft ze wel lekker na, maar dus in galop met veel stelling, als ik de longeerlijn laat vieren blijft ze niet bij me.. ze is nu hengstig dus had een beetje een baaldag ze had er niet zo'n zin in en wilde ook steeds nogal hard Clown maar verder ging het wel oke, op wat probleempjes na, hoop dat iemand me kan helpen!
xxx

Bonny4life

Re: hulp/tips nodig! (longeren met pessoa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 17:50

niemand?

Melis3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:54

Als je de pessoa op de binnenhand wat korter maakt en aan de andere kant dan wat meer lengte geeft springt ze misschien eerder in de goede galop dan heeft ze namelijk meer stelling.
Succes met proberen!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 17:55

ja maar hij kan niet korter op 1 kant.... hij trekt gewoon weer recht zeg maar, omdat het een doorlopende verbinding is.

Melis3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:59

hmmmm.... daar weet ik verder ook niks op dan Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:02

Bij dit probleem helpt alleen het longeren met twee lijnen, daar kan je met de Pessoa geen verbetering mee bereiken.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 19:58

oke ook niet als je zeg maar de longeerlijn door de bitring over het hoofd en dan aan de buitenbitring vast maakt? kan je mij uitleggen hoe ik met dubbele lijnen kan longeren? dankje!