[AR] Dubbelspan rijden met verschillende ponys?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Dubbelspan rijden met verschillende ponys?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 16:55

Wat denken jullie?

Ik heb 2 shets staan, 1 van mij met een langzame stap, en een hele ruime vlotte draf,
de ander is van een vriendin van mij, die heeft een zeer snelle stap, en een hele dribbelige draf..

Is het geschikt om ze in 2span te zetten, zullen ze na verloop van tijd zich aanpassen aan de ander zijn snelheid?

(ik zit er namelijk over na te denken nog 1 bij mijn eigen shet te kopen die er beter bij past qua gangen)

sammykuh

Re: Dubbelspan rijden met verschillende ponys?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:18

ik zou het gewoon proberen meestal passen ze zich wel aan en anders merk je het snel genoeg en moet je dan dus gaan kijken naar eentje die op je eigen pony lijkt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:20

Meestal passen ze wel aan. Aan de longe hebben mijn pony's ook hele verschillende gangen maar in tweespan merk je daar weinig van

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:47

Ze passen zich wel iets aan maar het is echt niet handig. Moet je na gaan dat jij in het bos moet wandelen met iemand die veel harder loopt. Dan ben je binnen 10 min dood op.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:56

Onze 2 shetten zijn ook heel anders, de een trekt de stenen uit de straat, die wil alleen maar lopen, de ander was gemakzuchtig, liet de kar trekekken door de ander, liever lui dan moe......
Door veel te trainen en dressuurlessen te volgen is het 200 procent verbeterd, al is het nog steeds dat de ene een snelle start heeft en de andere meer een diesel is, maar wat wel weer fijn is, als de een wat moeier wordt, dan komt de diesel in aktie en gezamelijk lopen ze dan echt super, kunnen we met gemak 25 kilometer achter elkaar rijden.
Kwestie van oefenen dus.....

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:21

Of het fijn rijden is is iets anders, maar het kan wel..Ze gaan zich uiteindelijk ook wel een beetje aanpassen aan elkaar, wij hebben op stage afgelopen dinsdag een ardenner (ong. 1.40) naast een kwpner gezet van ruim 1,75, omdat die ardenner er steeds vandoor ging, en we het in 2span beter zagen zitten..In het begin galloppeerde die ardenner steeds aan, aan het einde had hij door dat hij gewoon wat harder moest lopen, en die Condor (die grote) had door dat ie wat langzamer moest lopen. Het kan wel, en zoals hierboven gezegd, oefenen oefenen oefenen, en dat denk ik wel dat je verbetering zult gaan zien Lachen

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:25

oke, nouja het gaat erom, de ene pony is van een vriendin van mij.. zit na te denken om of een andere pony erbij te kopen of die van haar te gebruiken

joedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:28

Ik zou het gewoon proberen. Ik rij ook met een 2 spannetje, eentje trekt aan het begin ook alles, maar na een tijdje is hij zijn eneegy wel kwijt, en komt het weer gelijk. maar eigenloijk zijn gangen wel beetje gelijk. Ik zou het als ik jou was even proberen, lukt het niet, kan je alsnog een andere zoeken Knipoog