Werkt clickertraining echt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haola

Werkt clickertraining echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:38

Clickertraining lijkt me superleuk om te gaan proberen, wie heeft hier ervaring mee?

Amable

Re: Werkt clickertraining echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:18

SurferGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:30

ik denk het wel. ik heb het een keer op een video gezien. ik vind het ook veel diervriendelijker.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:57

ja.. werkt prima Lachen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:57

Ik vind het echt super! Een haflinger die totaal niet stil kon staan in een middag stil leren staan. Knipoog

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:15

SurferGirl schreef:
ik denk het wel. ik heb het een keer op een video gezien. ik vind het ook veel diervriendelijker.

Diervriendelijker? Koe

Laat is het zo zeggen, waar zou jij een clicker voor willen gebruiken bij je paardje?

SurferGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:53

ik had een pony die niet de trailer in wou. ik vind het vreselijk als mensen paarden slaan! met zo'n klikker training zou je best wat kunnen bereiken

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:48

ik heb een boekje over clickertraining, heb het een tijdje terug gelezen, maar niks mee gedaan,omdat ik een paardje heb wat nogal loopt te bedelen Tong uitsteken

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:20

Ik heb net de site van Amable gelezen en ben daar echt super enthousiast over. Ik ben sinds een tijdje aan het werk aan de lange teugel en dat gaat ook heel erg goed Ik vind het leuk om grondwerk te doen met mijn paard. En ik merk ook dat hij er erg van geniet. Ik ga dit dus zeker proberen met hem. Ik denk wel dat hij het snel onder de knie zal hebben want het is een super intelligent paard. Maar ja het is dan ook een lipizzaner. (waar ik super verliefd op ben)

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:17

Hoi,
Ik gebruik clickertraining wanneer een paard niet of slecht zijn hoeven wil geven tijdens het bekappen. Ik ben er zeer happy mee. Diverse klanten van me heb ik hiermee uitstekend kunnen helpen.
Simon

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:12

Deighton schreef:
Hoi,
Ik gebruik clickertraining wanneer een paard niet of slecht zijn hoeven wil geven tijdens het bekappen. Ik ben er zeer happy mee. Diverse klanten van me heb ik hiermee uitstekend kunnen helpen.
Simon

Misschien moeten we het ook maar eens met Nemo proberen ? Haha!

Groetjes Esther

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:39

Deighton schreef:
Hoi,
Simon

Thirsa kan ook targetten nu, dus dankjewel voor de tip laatst Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:43

Lucky_Star schreef:
ik heb een boekje over clickertraining, heb het een tijdje terug gelezen, maar niks mee gedaan,omdat ik een paardje heb wat nogal loopt te bedelen Tong uitsteken

Oh dat deed die van mij ook, maar nu dus niet meer, juist dankzij dit! Knipoog

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:49

[/quote]

Misschien moeten we het ook maar eens met Nemo proberen ? Haha!

Groetjes Esther[/quote]
Ik had het over paarden..,........ Haha!

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:58

Meisje21 schreef:
Lucky_Star schreef:

Oh dat deed die van mij ook, maar nu dus niet meer, juist dankzij dit! Knipoog

Misschien, dat ik het dan toch eens ga proberen...
Ik had juist het idee dat hij daardoor meer gaat bedelen, omdat hij snoepjes krijgt...
Zo is het toch de bedoeling? Snoepje en dan click (met dat clickding, wat ik overigens ook niet heb)
Bloos

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:16

Ben nou eens heel eerlijk, je weet eigenlijk niet hoe het werkt, maar roept wel bij voorbaat dus al dat het voor jou paard niet werken gaat. Niet eerlijk naar de methode toe...

Het grote voordeel van de clicker is oa dat je je paard leert dat voer niet verdwijnt als je het niet direct op eet. Bij veel paarden met voernijd wordt de voernijd door de clicker een stuk minder. Het 2de grote voordeel is dat je je paard leert dat er enkel voer volgt na de click. Zelfs al ligt dit open en bloot op je hand voor je uit gestrekt richting het paard, het is pas bereikbaar na dat hij een click gehoord heeft. Een click, die komt niet uit je zak dus die kan hij er daar ook niet uit halen. Ze leren al snel dat ze er iets voor moeten doen. Veel vd paarden vertonen wel even "schooi" gedrag door bepaalde oefeningen die ze graag doen te pas en te onpas te laten zien. De trainer kan dit afleren door hier niet op in te gaan (dus ook niet met stem belonen of lachen, want ook dat wordt voor het paard een beloning) negeren en aandacht eraf wenden door een andere oefening te vragen. Ook duidelijk maken wanneer het vd tijd is zodat je geen paard hebt dat tijdens het hoeven krabben in het compliment gaat liggen.

Alles valt of staat met de consequentheid en duidelijkheid van de trainer. Maar de methode anzich werkt nog bedel gedrag nog voedernijd in de hand.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:37

Ik snap dat je bij een paard consequent moet zijn...
verder heb ik niet zoveel verstand met clickertraining en dat idee kreeg ik erbij van dat bedelen.
Iig bedankt dat je zegt dat dat niet zo is amable, ik begrijp nu beter wat ermee bedoelt wordt en zie nu ook wel in dat het het bedelen doet voorkomen.
maar hoe moet je een paard leren dat click beloning is, dus snoepje? moet je dat dan eerst een hele tijd herhalen? of hoe moet ik dat zien?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:47

Dit staat heel duidelijk beschreven in het boek Grondwerk van Inge Teblick. Tevens hoef je geen clicker te gebruiken, maar kan je ook je stem gebruiken, maar wel een commando dat je in het dagelijks spreken niet gebruikt. Ik gebruik het woord 'juist'.
En dat schooiergedrag kan je goed afleren. Staat ook in dat boek.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:50

Ok dankjewel, dan ga ik dat boek eens kopen, want ik hoor daar alleen maar positieve verhalen over Lachen