[AR] Waar marathon hindernissen in bos .....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

Waar marathon hindernissen in bos .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:32

Mijn vader heeft vandaag een 1e oefenmarathon gereden, en hij is nu erg fanatiek geworden.
Nu zou hij het graag eens willen proberen met ons eigen paard.

Daarom willen we eigenlijk eerst eens kijken hoe hij daarop reageert voordat we een oefen marathon gaan rijden.

Ik vraag me af waar er plaatsen zijn, in het bos of waar dan ook, waar een aantal marathon hindernissen staan, liefst ook met waterbak.

Dus wie weet waar dit kan?
Ik heb in iedergeval begrepen dat er in Zeewolde een aantal hindernissen in het bos staan.

RRteam

Re: Waar marathon hindernissen in bos .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:00

in beekbergen ook en busloo ook volgen smij en in wenum wiesel hebben we ons eige hindernisjes bedacht

je kunt ook gewoon kijken bij jullie in bos waar bomen uit elkaar staan en daar tussen crossen doen wij ook altijd

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:33

Citaat:
je kunt ook gewoon kijken bij jullie in bos waar bomen uit elkaar staan en daar tussen crossen doen wij ook altijd

Denk niet dat de boswachters hier blij mee zijn.
We zijn als menner te gast in het bos, en horen ons daarom aan de regels te houden, wat dus betekend alleen over paden gaan waar we overheen mogen rijden.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:38

hellendoorn is ook leuk om te oefenen. er staan er daar 2 in het bos om vrij te oefenen en het terrein van de manege daar worden ook altijd het NK en laatst WK (voor lichamelijk gehandicapten) gereden. Ze hebben er nog een stuk of wat hindernissen staat maat weet niet hoe het daar verder geregeld is. Geloof dat je er wel kunt oefenen, zowiezo dus op 2 hindernissen (eentje met klein beetje water ligt aan de regen hoeveel, zit een plat bruggetje bij) en verder bomen in het bos zat! Bussloo is ook een leuk terrein. Daar staan er heel wat ook met water alleen vrij diep en wat mul dus oppassen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:47

In Diever staan ook hindernissen. Ik weet niet of je ze openbaar mag gebruiken maar je kan het daar altijd aan iemand vragen. Wij oefenen ook hindernissen door in de berm tussen de bomen te rijden en als de grond hard is ook wel op een stuk gras in het park. Dus tijdens ritten goed om je heen kijken en die kun je vast wel iets leuks verzinnen. Een waterbak is wel lastiger om te vinden.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:58

Wij hebben ook hindernissen staan. Informeer anders eens bij je menvereniging. Wat Echwel al zegt, je maakt echt geen vrienden door tussen bomen door te gaan scheuren.

Je kan denk ik ook beter een oefenmarathon starten als zelf oefenen. Bij een oefenmarathon heb je een parcours wat je moet rijden, als je zelf oefend maakt het niet uit welk 'gat' je neemt. Lukt het eerste niet? Dan pak je toch het 2e.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:33

Diever heeft wel een waterbak en brug maar die brug is niet meer betrouwbaar en de waterbak staat niet altijd vol water.
Ik zou ook gewoon een oefenmarathon rijden. Als je paard dressuurmatig goed in elkaar zit en verkeersmak is, is hij ook snel geschikt voor een oefenmarathon. Je heb dan oefening incl klapvee (publiek) en vlaggetjes en dat soort dingen. De afstand is bekent, je moet sturen op doorgangen en er is vetinaire controle. Na 1 wedstrijd kan je dan wel bekijken of je paard geschikt is of niet.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:39

laura2span schreef:
Wij hebben ook hindernissen staan. Informeer anders eens bij je menvereniging. Wat Echwel al zegt, je maakt echt geen vrienden door tussen bomen door te gaan scheuren.

Je kan denk ik ook beter een oefenmarathon starten als zelf oefenen. Bij een oefenmarathon heb je een parcours wat je moet rijden, als je zelf oefend maakt het niet uit welk 'gat' je neemt. Lukt het eerste niet? Dan pak je toch het 2e.

Maar je kan dan wel rustig aan iets uit proberen. Eerst ruime wendingen en gaat dat goed dan pak je iets krapper of een zigzag. En maak je een foutje dan rij je er weer uit en probeer je het opnieuw. Het gaat er toch niet om of je een lijn rijdt zoals van tevoren afgesproken maar meer dat je gaat experimenteren en leert wat je wel en niet kan. Op een wedstrijd zit je aan je lijn vast, ga je plukken en trekken en heb je ook extra spanning.
Als de grond droog is is het vaak geen probleem om ergens te rijden. Maar je moet geen sporen achterlaten. En dan heb ik het natuurlijk niet over dwars door de bossen heen te rijden. Maar een berm of iets kan bij ons prima.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:26

Áls je ergens gaat rijden, vraag eerst toestemming aan de eigenaar. En wees niet zo zwak om niets meer van je te laten horen als je er perongeluk een plank af rijdt. Hier in de buurt staan ook een paar hindernissen waar iedereen zomaar in kan. Maar na een paar jaartjes zijn die hindernissen al helemaal kapot. Iedereen crosst erdoorheen, ook als het veld erg slecht is, rijdt palen/planken kapot en repareert niets. Oftewel, dan blijft er niets van over.

Maar een oefenmarathon als wedstrijd is toch ook prima om te oefenen? Dan weet je zeker dat je geen gezeik krijgt als je per ongeluk iets kapot rijdt, je krijgt ook geen gezeur met boswachters of andere mensen.
En een oefenmarathon is om te oefenen, dus het is onzin dat je aan een lijn vast zit. Ook dan kan je prima beginnen met lange lijnen, en de kortere lijnen pakken als het lekker gaat. Kwestie van aanvoelen en verkennen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 17:31

Oke, alvast bedankt voor de reacties.
We willen dus eerst gewoon voor onszelf kijken, voordat we aan een oefenmarathon meedoen met ons paard. Als we dan zelf aan de gang gaan, kunnen we kijken hoe het sturen door de hindernissen gaat met hem, wel zo handig om dat eerst te proberen!

Bussloo is hier lekker in de buurt, dus ik denk dat we daar dan maar eens heen moeten gaan. Weet iemand misschien waar die hindernissen staan, welke kant van de plas etc? Wel zo handig om te weten, voordat we ons kapot zoeken!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:28

Zandgat in Lunteren, daar staan ook wat hindernissen. Pas wel op met de waterbak, je weet niet wat ze er allemaal ingooien. Mooie omgeving om ook zo een keertje te rijden. Volgens mij heeft de Valouwe ook hindernissen staan. Weet het niet zeker. Zit tussen Ede en Wekerom in.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:01

Echwel schreef:
Citaat:

We zijn als menner te gast in het bos, en horen ons daarom aan de regels te houden, wat dus betekend alleen over paden gaan waar we overheen mogen rijden.

ja duh dat weet ik
maar bij ons is een veld waar bomen staan en daar mogen we rijden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:07

IJsselsteijn, noord Limburg

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:02

[/quote]
[/quote]

ja duh dat weet ik
maar bij ons is een veld waar bomen staan en daar mogen we rijden
[/quote]

Hmm. Als je dan een stuurfout maakt en je kar blijft achter een boom hangen..

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:54

ja maar ja heb je in de marathon ook

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:29

Dan zijn de bomen die op een punt staan waar kort omheen wordt gereden ingepakt, zodat ze niet beschadigen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:44

Sjonniej schreef:
Dan zijn de bomen die op een punt staan waar kort omheen wordt gereden ingepakt, zodat ze niet beschadigen.

Afbeelding

niet altijd dus en hier gingen we ook best elke keer dicht langs heen

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:47

bij ons hier in het westland heb je een groot veld met hindernissen
voor menners, ook met een waterbak!
maar het is niet echt groot ofzo... maar je kan er wel oefenen!
er wordt ook elk jaar een wedtsrijd georganiseerd,
voor menners dat is altijd erg leuk daar ga ik altijd kijken.
maar ik weet niet of je hier wat aan heb want het is in het wesland,
dat ligt onder den-haag Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:51

horsiej schreef:
er wordt ook elk jaar een wedtsrijd georganiseerd,

Dat is al een tijdje over hoor Knipoog

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:50

miriamrocky schreef:
Sjonniej schreef:

Afbeelding

niet altijd dus en hier gingen we ook best elke keer dicht langs heen

Nou hier zijn de bomen ook niet ingepakt hoor. Vanmiddag nog bijna 1 geraakt in de wedstrijd. (maar er waren er al wel wat voor geweest) Misschien is het voor de veiligheid wel wat om er iets om een te doen maar ja dan kun je om elk paaltje wel wat doen en het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je iets raakt Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:40

Het leuke van de hindernis op de foto is dat ik niet 1 boom zie waar kort om heen gedraaid wordt. Dan is de kans ook kleiner dat je een boompje raakt.
Ze pakken ze niet altijd in maar toch wel vaker als je kort om een boom moet draaien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:57

Shabbay ik denk dat een boom iets anders is dan een paltje.
Als een paaltje beschadigt mag je het weggooien
Asl een boom beschadigt moet je hem kappen , een boom is nl een levend iets

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:03

Daarbij heeft de boswachter bij een wedstrijd toestemming gegeven om daar te rijden, en neemt dus het risico dat er iemand tegen zijn bomen aanrijdt.
Als jij zomaar ergens gaat rijden, zal de boswachter daar absoluut niet blij mee zijn. Het wordt een ander verhaal als je het hem even gaat vragen, misschien heeft hij er geen probleem mee.
Maar zomaar ergens tussen de bomen gaan crossen is vragen om problemen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:56

Tsja. De laatste paar keer dat ik gement heb is het niet zo goed gedaan Bloos , dus nu ben ik 3x zo voorzichtig.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:57

dat is fijn Lachen