Zelf vond ik het wel een mooi wagentje. Maar ik zit nog met wat vragen.
Mag je met zo'n wagentje ook wedstrijden rijden? En wat zijn de eisen die aan marathons gesteld worden? (ik heb gehoord dat je met bepaalde wagens wel dressuur en vaardigheid mag rijden, maar geen marathons). Ik heb geen ambities om direct wedstrijden te mennen, maar ik wil wel een kar die hier geschikt voor is. Een concourswagen is wel een wagen waar je dressuur en vaardigheid mee kunt doen (geen marathon). Dit wagentje is steviger dan een concourswagen.
De breedte van dit wagentje dat ik bekeken heb weet ik zo niet (moet ik nog opmeten als ik nog een keer ga kijken). Wat is een ideale breedte? 1.35 m? of smaller?
En zijn autobanden wel of geen aanrader?
Verder vroeg ik mij af of het lamoen wel voor een groot paard geschikt was. Volgens de verkoper had er een groot paard voor gestaan. Wat is de lengte en de breedte van een lamoen voor een groot paard (1.70)? Zouden jullie dat anders eens op willen meten? En ook de afstanden naar het lusje voor de broekriemen en de lus die bij de lichtogen zit.
Ik wil graag een ruim lamoen, ruim in de breedte en voldoende lang. Misschien verkeek ik mij er op toen het op de grond lag, maar ik wil het graag nameten.
De hoogte van de wagen leek wel goed.
Het is een beetje dit idee (en toch weer anders, houten bankjes, metalen frame).