Ik heb op 'naturals' eerder een topic geopend over de problemen die ik heb met het vinden van een geschikt zadel voor mijn NRPS pony.
Het probleem was dat mijn boom-dressuurzadel (semi-op maat gemaakt (een zadel van Tweespan)) na drie maanden en daarna telkens weer naar voren schoof.
Ook heb ik hiervoor een heel scala aan dressuurzadels gepast maar geen van allen lag goed

Ik had al een tijdje intresse in boomloze zadels en nadat ik mijn zadel retour heb kunnen brengen ben ik dus de Startrekk en de Ghost gaan testen.
De zadels zijn mij heel goed bevallen en uiteindelijk heb ik de Ghost besteld. Deze zal ik waarschijnlijk ergens volgende week ontvangen

Mijn mening over de Ghost: enorme zachte zit en een fijne smalle zit.
Wel losjes in het begin maar daar was ik snel aan gewend.
De Startrekk: fijne redelijk zachte en stevige zit (door het suede bovenop) wel een beetje breed.
Op beide zadels kon ik wel in een mooie rechte correcte dressuurhouding zitten, wat ik erg belangrijk vind (heb helaas geen foto's van mij erop, geen fotograaf voorhanden).
Bij beide zadels heb je geen steun bij je knieen maar ik vind dit geen probleem.
Dit zal wel wennen zijn voor veel mensen.
Je krijgt op deze zadels geen stoelzit.
Ik heb wel eens iemand dit horen beweren over boomloze zadels maar bij deze twee zadels is dat dus niet zo.
En vaak genoeg zie ik mensen op een engels boom zadel in enorme stoelzit dusss

Ik heb uiteindelijk voor de Ghost gekozen omdat ik deze echt extreem lekker vind zitten en het leuk vind dat ie hele korte zweetbladen heeft.
Nadeel van de Startrekk vond ik een toch wat stuggere zit, dus minder gevoel met je paard doordat het materiaal toch wat dik en stug is.
En ik kreeg pijn aan mijn kuit daar waar het zweetblad eindigd, dit kon je waarschijnlijk wel oplossen met fenders maarja...
De Ghost is het echt voor mij en mijn paard en beide zadel schoven beslist niet! Joepie!!