andere optie als pessoa?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

andere optie als pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 20:55

ik longeer mijn paard nu veel (ongeveer 2 keer per week naast de gewone training) met de pessoa, dit werkt over het algemeen goed, ik kan hem lekker over zijn rug trainen, de achterhand goed trainen, ik kan er goed zijn gangen mee verbeteren en hij wordt hier erg ontspannen van, ik merk ook veel voordelen tijdens het rijden.

nu vind ik alleen dat je niet super goed de buiging en stelling kan trainen, alleen door hem extreem veel te laten schakelen. ook al zet je de ene kant wat "strakker" als de ander dan trekt de pessoa hem alsnog recht zodat de stelling zeg maar gelijk blijft.

weten jullie een andere goede manier om de stelling beter te trainen met de longe?

pipanda

Re: andere optie als pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:37

Ik train mijn paard als ik hem longeer met een heel lang touw, gekocht bij een doehetzelf zaak met aan de bijde uiteinden een haak om aan je singel vast te zetten.Het werkt ongeveer als een pessoa zonder touw achter zijn kont.

Haken vast zetten op de singel ik doe dat zelf op de een na hoogste al naar gelang je hem hoog of laag wilt trainen.van daaruit naar het bit dan bijde kanten door het bovenste gaatje van de singel en dan naar je handen. dan kun je longeren en waar en wanneer jij wilt de teugels/touw langer of korter maken. Je hebt een touw nodig van plus minus 16 a 20 meter al naar gelang de grote van de volte die jij wilt maken.En eerst alleen in de bak proberen want je hebt hem als eerste op de singel en niet op het bit daar zal het paard en jij eerst aan moeten wennen.Sucses

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:38

dubbele longe..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:39

dubbele longe...maar daar moet je dan wel mee om kunnen gaan.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:57

verder niemand meer tips