NH met shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

NH met shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 21:28

Misschien niet een al te inteligente vraag, maar zijn er ook mensen die aan NH doen met hun shetlander?
Ik ga waarschijnlijk over een halfjaar er 1 kopen (mits ik mijn rijbewijs haal Vork ) en wou me van te voren er wat meer in verdiepen, maar in hoeverre heeft dit zin?
Wat ik vooral ook hier voorbij zie komen is m.b.t. het rijden, en het is niet de bedoeling dat ik er op ga zitten Knipoog

Auky

Re: NH met shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:44

Ja hoor, natuurlijk heeft dat zin. Er zijn zat mensen die NH doen met hun Shetlander.
Lacuna en Elineke op het nhforum bijvoorbeeld (weet niet of ze een bokt-account hebben). Misschien kun je je daar aanmelden en zo contact met ze zoeken?
Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:06

NH kan heel goed met een shet...en kan zelfs heel goed met Vrijheidsdressuur gecombineerd worden.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:57

Ik heb met shetlander hele goede ervaringen.
reageerde zelfs supergoed. dus gaat je best lukke.
succes ermee Vork

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 21:33

Bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken wat mij het meeste aanspreekt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:04

Ik zou niet weten waarom het geen zin zou hebben met een shetlander en met een "groot" paard wel. Een paard is een paard dus ook een Shet Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:15

ik doe het ook.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:39

ik heb het ook gezien met een shet. ik vind het er erg leuk uit zien en zo kan je shet op een leuke speelse manier toch zijn beweging krijgen

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:29

ik doe het ook met mijn shet, ze is heel gevoelig voor een shetlander dus extra geschikt.
Als je er een koopt zal ik wel opletten dat je niet een dik grasmaaiertje neemt, die zijn vaak moeilijker voor NH

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:50

een dik grasmaaiertje moeilijker??
Dat is echt onzin.

Iedere shet is nét zo goed een paard als welk ander ras dan ook! En daarmee dus net zo geschikt voor NH als welk ander paard dan ook!!
Wat je alleen wél moet onthouden is dat shetten hele wijze paarden zijn, en je dus wel stevig in je schoenen moet staan om werkelijk iets met ze te bereiken. Wanneer je iets verkeerd doet, zal hij het je ook absoluut vertellen. Ze zijn (dankzij hun wijsheid) wel zeer vergevingsgezind, maar je zult wél je excuses aan moeten bieden. Wanneer je dat niet kan of wil doen, kun je beter niet kiezen voor een shetlander.
Mijn mening.
Groetjes, Lacuna (ja, ook van het NH-forum Knipoog)

KumiMila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:48

Met alle rassen kun je NHSen.Bepaalde rassen worden bepaalde kwaliteiten of 'uitdagingen' toegeschreven,maar uiteindelijk is elk paard/pony een individu!Daar moet je dan ook vanuit gaan.De een reageert direct op het minste aanwijzinkje en een ander keert (eerst) z'n kont naar je toe Tong uitsteken
Ik heb een Shet en ik houdt hem en m'n Arabische merrie allebei a la NH.Er zit dag en nacht verschil in die twee (in alle opzichten Haha! ),maar geen probleem.De Shet had ook snel door wat ik bedoel.M'n Arabier reageert sneller en op kleinere aanweizingen,maar haar heb ik langer dus ik geef het niet op met de kleine!Komt helemaal goed! Tong uitsteken

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:39

idd, je kunt met alle rassen, dus ook met shetlanders, nh doen, nh is geen sport waarbij je paard bepaalde uiterlijkheden etc hoeft te hebben. het is een ''levensstijl'' een manier van omgaan met.
Bij indy in de wei (1.26m, dus ook niet de grootste) ook 3 shetlanders staan, met de twee jongsten doe ik ook nog weleens wat hoor. kan net zo goed als met een ''paard''.
heeft niks met lengte te maken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 22:06

Dan komt het zo te horen wel goed Lachen
Bedankt!

XBlossemX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:55

Ik ga het ook doen met mijn pony's, shetlander kan vast ook heel goed, is ook gewoon een paard

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:26

NH met een shet kan zeker. Ja