Ik heb een groot paard dat nu een tijdje uit training is geweest. Daardoor zijn de rugspieren ver te zoeken. Vooral het stukje rug net achter het zadel blijft lang slap en aangezien het me voor hem makkelijker lijkt eerst onbelast daar wat aan te sterken voor ik ohz dat stukje echt mee wil pakken, wil ik dat dus aan de longe meepakken.
Punt is dat hij als ik hem met slof of elastiek oid heel diep gaat (beetje verstoppen) en zn achterhand juist achter de massa gaat plaatsen.
Natuurlijk is de simpelste oplossing dan achterhand gewoon bijdrijven met zweep, maar als hij al te diep gaat resulteert dit eerder in vlug draven en krabbelig worden voor, dan in meer gedragen gaan.
Veel overgangen en volte sluiten en openen doe ik zowiezo al, balkes draven ook.
Verder dubbele longe ed ook, maar ook daarin gaat hij snel te diep (en met 2 lijnen in mn handen ben ik net wat minder snel met de zweep)
enige is: oplossingen waarbij er touwtjes oid tussen de voorbenen door moeten is geen optie. heb hem 1x een voorbeen in een bijzet (die echt niet te los zat overigens) zien steken (terwijl bijzet gewoon van bit naar zijkant singel ging) dus tussen de voorbenen is mij een te groot risico.