[AR] Moeilijk om te blijven staan (groom) tijdens marathon ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Moeilijk om te blijven staan (groom) tijdens marathon ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 15:15

Ik ben vandaag wezen kijken in maasdijk bij een oefencross.
Ik ben meegeweest met het wegparcours, met z'n 2en achterop. We moesten door een stuk knollenveld jeetje wat een hobbels en bobbels. Af en toe vond ik het best lastig normaal te blijven zitten in draf en galop.

Nu is de marathon zelf ook op een grasland. Aangezien de menner en het tweespan waarvan ik groom zou worden wel erg van snelheid houd en zeer kort wenden vraag ik me af of ik wel ga blijven staan (en nee dit is geen geintje Haha! ) Dat vraag ik me echt af. Ik ben bang dat ik eraf lazer door al dat gehobbel en kuilen en draaien etc.......

Grooms; hoe ervaren jullie dat ? Haha!

tjiddevw

Re: Moeilijk om te blijven staan (groom) tijdens marathon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:00

Gewoon veel oefenen. De eerste paar keer zal het wel lastig zijn, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:16

Ik vind het tussen de hindernissen en in het bos ook altijd heel erg hobbelen, maar eenmaal in de hindernis merk ik daar weinig van !!! Gewoon proberen en het zal vast goed gaan ! veel succes !

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:22

Iets door je knieen zakken, dan fungeren je knieen als vering. Verder moet je ook goed het parcours kennen zodat je weet op welke momenten de menner wend en versnelt/afremt

HorsesInside

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:22

daar was ik ook altijd erg bang voor..maar ik doe gewoon mijn knieen een beetje krom zetten en dan veer je als het ware mee door de kuilen Lachen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 20:36

goede tip napie en horsesinside ! bedankt !

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:58

Gewoon goed vasthouden en je veert vanzelf wel een beetje mij. En je bent zo druk bezig, dat je niet eens door hebt dat je zo hobbelt!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:24

INderdaad gebogen knieën want anders krijg je problemen. En ik zet meestal mijn voeten tegen de zijkant van de wagen. En met je handen ook goed vasthouden.
Maar waarom blijf je in het wegparcours zitten?
Gelukkig gaan wij niet echt snel. Als ik die tweespannen zie dan krijg ik al de kriebels.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:42

In het wegparcour zit je toch gewoon naast de koetsier? Mijn groom iniedergeval wel!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 06:40

DendroFleur schreef:
INderdaad gebogen knieën want anders krijg je problemen. En ik zet meestal mijn voeten tegen de zijkant van de wagen. En met je handen ook goed vasthouden.
Maar waarom blijf je in het wegparcours zitten?
Gelukkig gaan wij niet echt snel. Als ik die tweespannen zie dan krijg ik al de kriebels.

ik zat omdat er nog iemand achterop zat die stond dus was een beetje krap Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:58

linlovesyou schreef:
In het wegparcour zit je toch gewoon naast de koetsier? Mijn groom iniedergeval wel!

Onze wagen heeft alleen een stoeltje in het midden. Ik kan achter wel zitten maar dan zie ik niets. Maar als je inderdaad zit schudt je inderdaad alle kanten uit. Terwijl je soms ook los komt van de vloer als je staat.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:32

Ohjee, dat wordt heeel goed vasthouden en het parcours nóg beter kennen dan de menner. Zodat jij voor de bocht al aan de goede kant kan gaan staan en je minder moeite hebt om overeind te blijven.
Sowieso kan je als je staat beter je evenwicht houden dan wanneer je zit.

Maar je hebt niet de meest makkelijke menner uitgekozen om achterop te gaan Knipoog Gezien de snelheid die hij er altijd wel in heeft zitten.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:48

ontspannen achteropstaan.. Knipoog
meeveren door de knieen.. en goed vast houden.. Knipoog

tsja dat is het enige wat je dr van kan zeggen en inderdaad het pacour goed kennen zodat je optijd hangt.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:54

Ik heb afgelopen weekend in Hellendoorn voor het eerst achterop gestaan tijdens de marathon bij tweespan ponies. Je moet zorgen dat je de hindernissen heel, heel erg goed kent, want je moet al de goede kant ophangen voor de bocht echt begint. Ik vond het alleen de eerste hindernis (vooral van tevoren Lachen) eng, en daarna ging het echt super, vond het erg gaaf!

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:44

het kan soms erg hobbelen indd maar altijd goed blijven vast houden he... Knipoog
enne goedverkennen is inderdaad ook belangrijk anders weet gaat het hoogst waarschijnlijk mis Tong uitsteken
maarre als je eenmaal in die hindernissen zit denk je tog niet meer aan dat gehobbel.. Cool