Hallo,
mijn pony en ik zijn een tijdje uit de running geweest en zinds twee weken ben ik weer aan het werk gegaan met hem aan de longeerlijn.
Nu is alleen mijn probleem dat hij op de linker hand steeds verkeert aangallopeert,
steeds wanneer hij fout aanspringt zeg ik duidelijk "nee" en gaat hij terug in draf ik maak hem dan alert met mijn stem en vraag het hem nog eens.
Hij kan gerust 20 keer fout aanspringen en dan goed, dan is hij na twee keer goed aanspringen klaar (lees 40!! keer fout aanspringen) en word hij als hij goed aan springt overdreven beloond..
nu is het alleen ook zo dat hij het soms na 40 keer niet 1(!!!) keer goed doet.. dan is hij kapot van de inspanning en kan ik niet van hem verwachten dat hij het nog goed gaat doen, dan laat ik hem nog even werken op de rechter hand.. (dat doet hij overgens prima) en is hij klaar..
met bijzet longeren maakt zoals ik het nu allemaal heb geprobeert geen verschil, stelling naar binnen, stelling naar buiten, grote volte, kleine volte.. niets lijkt het hem makkelijker te maken.
de pony(doerak) is overgens 4 jaar...en heeft altijd wel wat moeite met zijn linker hand gehad maar dit..
heeft iemand misschien nog tips wat betreft het bijzeten/manier van werken?
groetjes talitha